۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
قیمت نفت برنت به ۸۱ دلار رسید

قیمت نفت برنت آمریکا با افزایش ۲۶. درصدی به ۸۱.۰۷ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر می‌رسد کمبود عرضه نفت توسط اوپک پلاس باعث شود تا قیمت هر بشکه را تا پایان سال جاری به ۸۶ دلار برسد. این کاهش تولید در حالی صورت گرفته است که شاخص نفت خام چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

علاوه براین افزایش تقاضا توسط چین همزمان با پایین آمدن عرضه نفت باعث کمبود شدید در بازار شده که می‌تواند قیمت نفت را تا پایان سال جاری میلادی به ۸۶ دلار در هر بشکه برساند.

همچنین کند شدن روند رشد تولید نفت آمریکا را می‌توان از دیگر دلایل کمبود نفت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی دانست. زیرا بر اساس آمارهای منتشر شده تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته به تعداد ۶۶۹ حلقه کاهش یافته است و به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ چاه فعال دیگر نیز تعطیل شود.

گفتنی است تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا در هفته گذشته ۴۰۶ حلقه کمتر از آغاز ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان بوده است.

با ادامه این روند کمبود نفت در بازار، می‌توان انتظار داشت بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی حدود دو میلیون بشکه در روز کمبود عرضه داشته باشد.

روسیه نیز صادرات نفت خام را برای دومین هفته پی در پی کاهش داده است. این در حالی است که صادرات نفت روسیه در چهار ماه منتهی به ۱۶ ژوئیه به پایین‌ترین رقم طی شش‌ماه گذشته رسیده است و همچنین به نظر می‌رسد این کشور صادرات خود را در ماه اوت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

کشور عربستان نیز با تولید ۹ میلیون و ۹۹۸ هزار بشکه در روز صادراتش را به کمتر از هفت میلیون بشکه در روز رسانده است که این موضوع بر کاهش عرضه اوپک نیز مؤثر است.

امروز سه شنبه سوم مردادماه مصادف با بیست‌وپنجم جولای ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک به ۸۱.۹۹ دلار رسید.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا به ۸۱.۰۷ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام با کاهش ۰.۱۲ درصدی به دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۷۷.۰۷ دلار رسید.

۴. نفت سنگین ایران به ۸۰.۳۵ دلار رسید.

۵. قیمت جهانی بنزین به ۲.۷۹۴ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی با ۰.۱۱ درصد رشد به ۲.۷۲۴ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی نفت کوره به ۲.۷۳۹۵ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۰۰.۵ دلار رسید.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان ۸۱.۷۶ دلار اعلام شد.

کد خبر 675696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.