نشان دادن حقانیت رسول‌الله(ص) مهم‌ترین اثر جمع‌های ایمانی است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه به میزانی که از موضوعی درک داشته باشیم، نسبت به آن حساس می‌شویم، گفت: یکی از مهم‌ترین آثار جمع ایمانی، نشان دادن حقانیت رسول‌الله(ص) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان در مراسم شب ششم محرم در مرکز فرهنگی شهید مدرس با بیان اینکه به میزانی که از موضوعی درک داشته باشیم، نسبت به آن حساس می‌شویم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آثار جمع ایمانی، نشان دادن حقانیت رسول‌الله (ص) است.

وی افزود: جریان کفر جریان تفرق است و در همین راستا به میزانی که صفات جریان مقابل در ما متبلور شود، به همان اندازه متفرق می‌شویم؛ به همین دلیل است که شاهدیم در برخی کشورهای غربی تعریفی از خانواده وجود ندارد.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی تصریح کرد: خداوند تلخی جریان کفر را به انسان‌ها می‌چشاند و چنین جریانی رنج‌آور است، در ادامه وقتی فضایی متفاوت را به انسان‌ها نشان دهیم، استقبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: از زیباترین رزق‌هایی که رسول خدا (ص) برای انسان آوردند زیبایی روابط رحمت میان انسان‌ها است و در این راستا ایشان جمعیتی که سال‌ها باهم می‌جنگیدند را به‌هم وصل کردند.

حجت‌الاسلام شریفیان با اشاره به حدیث عقل و جهل اظهار کرد: یکی از مسائل قابل توجه صفات لازم برای تشکیل جمع است و از طرفی در کنار صفات، قواعد و دستورالعمل‌ها هم نیاز است که در این راستا بسیاری از اوقات این دو ویژگی با یکدیگر مرتبط است.

وی پیرامون مهم‌ترین موارد و ویژگی‌های اصلاح ذات‌البین ادامه داد: تعلق به نبی اکرم (ص)، محبت قلبی نسبت به یکدیگر، اشفاق و دلسوزی، انجام افعال متناسب با محبت، داشتن امنیت در کنار یکدیگر و مدارا با یکدیگر از مهم‌ترین مواردی است که باعث نزدیکی جمع مؤمنان به یکدیگر خواهد شد.

کد خبر 675394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.