تقدیم ۱۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان توسط مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع)

مدیر روابط عمومی واحد برادران مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) گفت: مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) دارای بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت جهادی، فرهنگی و تربیتی است و در این راستا از زمان کرونا تا کنون حدود ۱۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان تقدیم شده و ۲٠٠ دانش‌آموز نیز تحت پوشش اعضا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی فدایی امروز _یکشنبه، یکم مردادماه_ در نشست خبری مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) اظهار کرد: مجموعه فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) از حدود دو دهه قبل مشغول به فعالیت است و در این راستا طی سال‌های اخیر هیئت به سمت تخصصی کار کردن، براساس خواست مردم، پیش رفته است.

وی افزود: با توجه به شروع برنامه مجموعه از دهه دوم ماه محرم، قرارگاه این ویژه‌برنامه با شروع ماه محرم آغاز به‌کار کرده و اقشار مختلفی از جمله جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان در این عرصه حضور دارند و در شورای تشکیل‌شده حدود ۶٠٠ نفر ساعت مباحث مطالعاتی و فکری داریم.

رئیس قرارگاه محرم مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) تصریح کرد: با توجه به فکر خلاقی که در مدیریت این مجموعه وجود دارد، تنوع و خلاقیت بیشتری را در برنامه‌های امسال مد نظر قرار داده‌ایم و در این راستا نمایشگاهی کامل با شعار «۱۵ سال همراهی و هم‌نفسی» را در دست داریم.

وی با اشاره برنامه‌های جانبی این مجموعه گفت: مهدکودک در سال‌های اخیر مورد توجه بوده و امسال نیز فضایی متنوع و تخصصی بر این کار در نظر گرفته شده است، همچنین سال گذشته حدود ۳٠٠ کودک پذیرش داشتیم و امسال نیز تلاش شده با محتوای بهتر کار را پیش ببریم.

فدایی خاطرنشان کرد: رعایت مباحث ایمنی، بهداشتی و امنیتی از نکات و اولویت‌های مدنظر مجموعه است و در این راستا، در حال حاضر تمام تیم تخصصی از بدنه خود مجموعه هستند و در این مسیر به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی در خصوص دوره‌های آموزشی برگزار شده برای خادمان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم از تیم‌های آموزش‌دهنده مجموعه‌های مختلف مانند آتش‌نشانی و مجموعه‌های حفاظتی و بهداشتی برای آموزش خادمان استفاده کنیم تا حین برگزاری مراسم کیفیت خوبی را به حاضران ارائه دهیم که مردم بدون دغدغه به عزاداری بپردازند. امید است امسال نیز با همکاری خادمان و مردم جلسات خوبی را برگزار کنیم.

تقدیم ۱۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان توسط مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع)

در ادامه نیز علی صفاری اظهار کرد: مجموعه مکتب‌الصادق (ع) دارای بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت جهادی، فرهنگی و تربیتی است و در این راستا از زمان کرونا تا کنون حدود ۱۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان تقدیم شده و ۲٠٠ دانش‌آموز نیز تحت پوشش اعضا هستند.

وی افزود: نگاه مجموعه مکتب‌الصادق (ع) نگاه تربیتی و آموزشی داخل و خارج از مجموعه است و در این راستا دو مهد کودک تأسیس شده که حدود ۱۲٠ کودک در این دو مجموعه حضور دارند.

مدیر روابط عمومی واحد برادران مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) تصریح کرد: اقداماتی از جمله آزادی سه زندانی، برگزاری اردوهای مختلف، برنامه‌های ورزشی، محفل شهدا، حلقه‌های برادران و نوجوانان از دیگر برنامه‌های انجام شده است و در این راستا تلاش فراوانی صورت گرفته تا به جایگاه تربیتی مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مکتب‌الصادق (ع) از شورای راهبردی و عملیاتی تشکیل شده است، گفت: در شورای عملیاتی واحدهای نوجوانان و جوانان، کارگاه‌های عملیاتی، کمیته مالی و اقتصادی، رویدادهای مناسبتی محور قرار گرفته است.

جذب ۳۵۰۰ نفر به عنوان مشترکان خواهر مجموعه مکتب‌الصادق (ع)

در بخشی دیگر این نشست، افسانه رحیمی با بیان اینکه واحد خواهران مجموعه نیز در کنار برادران به‌صورت فعال در حال پیشبرد اهداف است، اظهار کرد: در بخش خواهران نیز دو حلقه جوان و نوجوان مشغول به فعالیت هستند که تا کنون حدود ۵۷۵ حلقه با استفاده از استادان توانمند برقرار و رویدادهای مختلف مناسبتی و غیرمناسبتی برگزار کرده است.

وی افزود: اعضای فعال خواهران، حدود ۴۵٠ نفر و مشترکان جذب شده حدود ۳۵۰۰ نفر هستند.

مدیر روابط عمومی واحد خواهران مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) خاطرنشان کرد: چشم‌انداز مکتب‌الصادق (ع) این است که دخترانی فعال، دغدغه‌مند، ولایت‌مدار و با روحیه جهادی و تعاملی به عرصه فرهنگی کشور تحویل دهد.

برقراری نمایشگاه تخصصی در فضای ۵۰۰ متری

در پایان این جلسه نیز مسعود ادیبی اظهار کرد: در دو دهه گذشته یکی از نقاط قوت موضوع نمایشگاه‌ها بوده و در این راستا امسال نیز نمایشگاه تخصصی با بالغ بر ۵٠٠ متر فضا خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر دو واحد مهد کودک داریم که به وسیله آن در طول سال نیروهایی برای برگزاری رویدادها تربیت می‌کنیم و تفاوت این مهدها نسبت به سایر مراکز برگزاری روضه برای کودکان است.

مدیر اجرایی مجموعه فرهنگی مکتب‌الصادق (ع) تصریح کرد: از دیگر تفاوت‌ها این است که فضاسازی داخل مهدها نیز فضاسازی اختصاصی و متناسب با سلیقه کودکان است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه نذر فرهنگی است و در این راستا احساس کردیم جای چنین مواردی در هیئت خالی است، اظهار کرد: پویشی به اسم نذر فرهنگی راه‌اندازی کردیم تا هر شخصی در هر عرصه‌ای که مشتاق است فعالیت کند.

دل‌ها به توان تو شود ما

ادیبی پیرامون هزینه تبلیغات هیئت گفت: برای امر تبلیغات از خود مردم کمک گرفتیم تا به‌صورت شبکه‌سازی مبلغ ما باشند.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون پوستر برنامه محرم گفت: همیشه تلاش‌مان بر این بوده که شعار هیئت برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب باشد و با توجه به اینکه نظر ایشان بر امید و همبستگی بود، امسال این موضوع مدنظر قرار گرفت.

به گزارش ایمنا در پایان این مراسم از پوستر مراسم دهه دوم محرم این مجموعه با شعار «دل‌ها به توان تو شود ما» رونمایی شد.

تقدیم ۱۵ هزار بسته معیشتی به نیازمندان توسط مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع)

کد خبر 675351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.