شیوه‌نامه نظارت بر بازگشایی مدارس با تاکید بر تقویت مدارس دولتی

شیوه نامه نظارت و ارزیابی بازگشایی مدارس با رویکرد تقویت مدارس عادی دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، شیوه‌نامه نظارت و ارزیابی بازگشایی مدارس (دولتی و غیردولتی) با رویکرد تبدیل مدرسه به پایگاه مردمی و اجتماعی محله و توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی، توسط وزیر آموزش و پرورش برای اقدام و اجرای بهینه امور به تمام استان‌ها ابلاغ شد.

مواردی که باید مدنظر قرار گیرد: "معاون آموزش متوسطه به عنوان رئیس ستاد مرکزی بازگشایی مدارس (پروژه مهر) معرفی می‌شود و تمامی اعضای ستاد سطوح شورای سیاست‌گذاری استانی و منطقه‌ای موظفند در اجرای این طرح ملی مساعدت هماهنگی و همکاری لازم و مشارکت فعال با این ستاد داشته باشند.

آسیب شناسی و شناسایی موانع و مشکلات احتمالی تحلیل مسائل و کاربست راه حل‌های مناسب در راستای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر طرح ملی بازگشایی مدارس از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است.

ضمن توجه ویژه به مدارس عادی دولتی و تجهیز و شاداب‌سازی این مدارس، استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) به عنوان مکمل آموزش بخشی از فرایند یاددهی یادگیری و زمینه‌ساز تنوع در محیط یادگیری مدنظر قرار گیرد.

در انتخاب اعضای ستاد بازگشایی مدارس ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی کامل به قوانین و مقررات لحاظ شود.

ضروری است مواردی که در کارگروه‌های شش‌گانه تعیین شده است اعم از ثبت نام صددرصدی دانش‌آموزان و افراد لازم‌التعلیم، ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ فرهنگیان، انتخاب و انتصاب شایسته مدیران جذب بازماندگان از تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن و افزایش سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، ایمن‌سازی مدارس، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تجهیز مدارس، مشارکت آحاد مردم در بازگشایی مدارس، اطلاع‌رسانی دقیق، ثبت سفارش و توزیع کامل کتب درسی و … که موجبات بازگشایی مدارس را به صورت دقیق و منظم و پرنشاط مهیا می‌کند، بررسی و اقدام لازم در مورد آنها صورت گیرد."

کد خبر 674152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.