تلاش بوستون برای ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی

مدیران بوستون در ایالات متحده آمریکا از آغاز نوآوری‌های متعدد برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی و رواج استفاده از آن‌ها خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دارندگان خودروهای الکتریکی در بوستون به‌زودی به ایستگاه‌های شارژ بیشتری در نزدیکی محل سکونت خود دسترسی خواهند داشت و قادر خواهند بود با سرعت بالاتری وسایل نقلیه خود را شارژ کنند. این اقدام بخشی از تلاش مدیران شهر برای افزایش برابری میان شهروندان و همچنین ترویج تردد سبز به‌شمار می‌رود که به دنبال افزایش و توزیع عادلانه‌تر ایستگاه‌های جدید شارژ وسایل نقلیه الکتریکی محقق خواهد شد. در واقع مدیران بوستون ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ دسترسی تمام شهروندان را به ایستگاه‌های شارژ در فاصله تنها ۱۰ دقیقه‌، آن‌هم به صورت پیاده، از محل سکونت مردم فراهم خواهند آورد.

مدیران بوستون مدعی شده‌اند که همزمان با افزایش ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر شهر، کاربری خیابان‌ها را نیز چند منظوره خواهند کرد تا تمام شهروندان بتوانند در فضاهایی محافظت شده و به هر روشی با اطمینان خاطر تردد کنند، ضمن این‌که توسعه زیرساخت‌های وسایل نقلیه برقی برای تشویق مردم به خرید این خودروهای سبز در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

تلاش بوستون برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی

در این راستا، مدیران بوستون کمپانی‌های مختلف را به نصب ایستگاه‌های خصوصی شارژ خودروهای الکتریکی خود در ۳۰ نقطه از شهر دعوت کرده و مزایای این اقدام را به خود کمپانی‌ها واگذار کرده‌اند. از سوی دیگر، برنامه‌ریزان به دنبال یافتن یک کمپانی به عنوان شریک برای خود هستند تا به عقد قراردادی با آن به منظور نصب و راه‌اندازی ۶۰ ایستگاه شارژ با مالکیت شهر در ۱۵ نقطه از بوستون بپردازند. برای این منظور، هزینه‌ای یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده و قرار است با آن ایستگاه‌های سطح دو (با قابلیت شارژ خودروها با سرعت کمتر) نیز برای شهر خریداری شود که امکان پر شدن باطری خودروها را در ۱۰ ساعت فراهم می‌آورد. ایستگاه‌های شارژ سطح یک نیز، که قابلیت پر شدن باطری‌های خودروهای الکتریکی را در ۲۰ دقیقه تا یک ساعت ممکن می‌کند، به تعداد هشت مورد در نقاط مختلف بوستون توزیع خواهد شد.

کد خبر 674147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.