اتصال مناطق تاریخی آتلانتا با پروژه حمل‌ونقل سریع

پروژه حمل‌ونقل سریع اتوبوسرانی (BRT) در شهر آتلانتا محله‌های تاریخی شهر را به مرکز شهر متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره حمل‌ونقل سریع متروپولیتن آتلانتا (MARTA) مراحل ساخت‌وساز خط حمل‌ونقل سریع اتوبوسرانی (BRT) را که با نام MARTA Rapid شناخته می‌شود، آغاز کرده است، که در سال ۲۰۲۵ میلادی شروع به کار می‌کند. خط BRT که پنج مایل را پوشش می‌دهد، محلات تاریخی شهر را به مرکز شهر پیوند می‏‌دهد.

این خط حمل‌ونقل با تاکید بر ظرفیت بالا، از اتوبوس‌های برقی جدید استفاده خواهد کرد و عمدتاً در خطوط اختصاصی کار می‌کند که تقریباً ۸۵ درصد از مسیر را تشکیل می‌دهد. از ویژگی‌های خط BRT می‌توان به اولویت سیستم حمل‌ونقل، پرداخت کرایه خارج از اتوبوس و ارائه اطلاعات خدمات در زمان واقعی اشاره کرد. سرویس یادشده ارتباط مؤثری بین محله‌های تاریخی شهر و مرکز شهر، ایالت جورجیا و سیستم راه‌آهن ایجاد می‌کند که معیاری برای خطوط BRT آینده در مترو آتلانتا خواهد بود.

آغاز پروژه حمل‌ونقل سریع در آتلانتا

به گفته مقامات شهری آتلانتا، سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل با هدف در نظر گرفتن آسایش و دسترسی آسان مردم به وسایل نقلیه عمومی صورت می‌گیرد. خط حمل‌ونقل سریع اتوبوسرانی (BRT) در شهرهای دیگر نیز ایجاد شده است و باعث بروز تغییراتی در جوامع نیز شده است، به صورتی که دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی و صرفه‌جویی در زمان را ارائه می‌دهد. در حال حاضر نیز تأسیس اولین خط BRT در شهر آتلانتا یک گام رو به جلو برای توسعه سیستم حمل‌ونقل در این منطقه است.

اداره حمل‌ونقل سریع متروپولیتن آتلانتا (MARTA) اعلام کرده است که BRT می‌تواند سریع‌تر و با هزینه کمتر ساخته شود و امکانات خدمات ریلی را به ارمغان بیاورد و در عین حال نیز انعطاف‌پذیر باشد.

تاریخچه سیستم حمل‌ونقل آتلانتا از سال ۱۸۳۶ آغاز شده است، زمانی که ایالت جورجیا تصمیم به ساخت یک راه‌آهن به غرب میانه گرفت و آتلانتا را به عنوان پایانه انتخاب کرد.

کد خبر 674016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.