نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی برای مودیان مالیاتی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازوکار نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را تعیین و تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک‌فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که ارجاعی از صحن علنی مجلس است، در دستور کار قرار گرفت و ماده (۱) این لایحه به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده (۱) که به تصویب رسید، الزام مؤدیان به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به ترتیب زیر انجام می‌شود:

«۱- تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و اشخاص حقوقی به‌جز اشخاص حقوقی موضوع ماده (۱۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۲.

۲- تمامی اشخاص باقی‌مانده از تاریخ اول دی ماه ۱۴۰۲. تاریخ‌های مذکور در این ماده قطعی و غیرقابل تغییر است و در صورت هرگونه تخطی از رعایت آنها، مطابق قوانین مربوط با متخلفان برخورد می‌شود.

به منظور رعایت موارد زمانی مقرر در این ماده، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است به ازای هر ماه تأخیر نسبت به موعد زمانی هر یک از بندهای (۱) و (۲) این ماده، به میزان ۵ درصد و تا سقف ۵۰ درصد از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سوم اسفندماه ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن را کاهش دهد.

پس از اینکه سازمان مالیاتی کشور به تأیید وزیر امور اقتصادی، امکان صدور و ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی توسط تمامی مودیان را فراهم کرد، درصدهای کاهش یافته به حالت قبل برمی‌گردد.»

کد خبر 673922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.