گرما در اصفهان شدت می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افزایش دمای کمینه‌ها، تداوم الگوی گرم تابستانی و افزایش دو درجه دما نسبت به سال گذشته از شرایط ویژه تابستان امسال است که تا پایان مردادماه به صورت متغیر ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی افزایش دو تا سه درجه‌ای دما تا دو روز آینده در استان اصفهان، اظهار کرد: در این مدت دمای هوا به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق استان و شهرهای کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خوروبیابانک با استقرار الگوی گرم تابستانی تداوم دارد.

وی درباره افزایش دمای کمینه‌ها، تداوم الگوی گرم تابستانی و افزایش دو درجه دما نسبت به سال گذشته از شرایط ویژه تابستان امسال است که تا پایان مردادماه به صورت متغیر ادامه دارد، افزود: امروز بیشینه دمای شهرهای بادرود، زواره، کاشان، مهاباد و آران و بیدگل بین ۴۵ تا ۴۶ درجه ثبت و گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه، بیست‌وهفتم تیرماه کاهش دما پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مصرف بهینه آب و برق، حفاظت افراد آسیب‌پذیر در برابر گرمازدگی و تابش اشعه فرابنفش به‌ویژه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۵:۰۰ که بیشترین تابش را دارد، توصیه می‌شود.

وی گفت: بر اساس تشکیل جلسه‌های مدیریت بحران در حوزه آب و برق در استان، شرکت‌های آب و فاضلاب و برق اصفهان موظف شدند که بسته‌های راهکارهای بهینه مصرف آب برای گذر از تابستانی گرم‌تر و صرفه‌جویی لازم را به منظور تأمین پایدار برق با اعمال محدودیت‌ها به‌طور کامل تعیین کنند.

شیشه‌فروش افزود: برای عبور سهل‌تر از تابستانی گرم، از روزهای گذشته تدابیر لازم اجرایی شده است و بر اساس تشکیل جلسه‌های مدیریت بحران توزیع برق استان، لازم است شرکت‌های برق از اعمال هرگونه محدودیت بدون اطلاع در بخش‌های صنایع خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از اوایل خردادماه، برنامه کاهش مصرف آب و برق برای اداره‌ها و بخش خانگی تدوین و ابلاغ شده است و همه باید نسبت به کاهش مصرف حامل‌های انرژی در تابستانی با گرمای زیاد، توجه داشته باشند.

کد خبر 673429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.