۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
علائم سرطان کبد کدام است؟

علائم سرطان کبد شامل کاهش وزن بدون دلیل، از دست دادن اشتها، خارش و زردی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کبد عضو مهمی از بدن است که در سمت راست بالای معده قرار گرفته است. سرطان یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای کبد رخ دهد، هرچه این بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان و کنترل آن مؤثرتر خواهد بود. ممکن است علائم سرطان کبد تا زمانی که این بیماری پیشرفت نکند، پدیدار نشود.

علائم سرطان کبد که با سوء‌هاضمه اشتباه گرفته می‌شود

سوء‌هاضمه یک بیماری گوارشی است که علل مختلفی باعث بروز آن می‌شود. این بیماری باعث سیری زودهنگام، احساس پری معده ناراحت‌کننده بعد از غذا خوردن، درد و سوزش در قسمت بالای شکم و حالت تهوع می‌‎شود. دو علامت احساس سیری بسیار پس از مصرف یک وعده غذایی کوچک و حالت تهوع یا استفراغ جزو نشانه‌های رایج سرطان کبد است که با بیماری سوءهاضمه اشتباه گرفته می‌شود.

علائمی که به معنای سرطان کبد نیست

بسیاری از علائم یادشده نشان‌دهنده سرطان کبد نیست و ممکن است بیماری‌های دیگر باعث بروز آن‌ها شود. توصیه شده است در صورت بروز هرکدام از علائم، به پزشک مراجعه کنید.

علائم رایج سرطان کبد

سرطان کبد ممکن است باعث بروز علائم دیگر مانند کاهش وزن بدون دلیل، از دست دادن اشتها، کبد بزرگ شده که زیر دنده‌ها در سمت راست احساس می‌‏‌شود، طحال بزرگ شده که زیر دنده‌ها در سمت چپ احساس می‌شود، درد ناحیه شکم، احساس درد در نزدیکی شانه راست، تورم یا تجمع مایعات در شکم، خارش و زردی می‌‏شود.

علائم رایج سوءهاضمه

سوءهاضمه می‌تواند دلایلی غیر از بیماری زمینه‌ای داشته باشد. رایج‌ترین علل بروز آن شامل بیش از حد غذا خوردن یا مصرف قرص با معده خالی می‌شود. از جمله علائم سوء‌هاضمه می‌توان به سوزش سردل معمولاً پس از غذا خوردن و احساس طعم تلخ در دهان اشاره کرد.

تأثیر سرطان کبد بر بدن

در صورتی که سرطان کبد در بدن ایجاد شود، می‌تواند منجر به افزایش سطح کلسیم خون (هیپرکلسمی) شود و احتمال بروز حالت تهوع، احساس گیجی، یبوست، ضعف یا مشکلات عضلانی را افزایش دهد. همچنین، سرطان کبد می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون (هیپوگلیسمی) شود که منجر به خستگی یا غش می‌شود. در نهایت، به نظر می‌رسد که سرطان کبد می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول خون شود.

کد خبر 673394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.