کدام عوامل خطر بروز دیابت نوع دوم در میان کودکان را افزایش می‌دهد؟

افزایش میزان چاقی در میان کودکان یکی از دلایل اصلی بروز بیماری دیابت نوع دوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های داده شده نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دوم در میان کودکان یا نوجوان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال افزایش است. اگرچه میزان شیوع دیابت نوع دوم در میان افراد مسن رایج‌تر است، اما در سال‌های اخیر تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به این بیماری نگران‌کننده بوده است. یکی از دلایل اصلی بروز این اتفاق افزایش میزان چاقی در میان کودکان و نوجوانان است.

به گفته متخصصان، دیابت نوع دوم یک اختلال متابولیک مزمن است که با مقاومت به انسولین مشخص می‌شود. در چنین شرایطی، سلول‌های بدن به انسولین تولید شده توسط پانکراس به‌درستی پاسخ نمی‌دهند. انسولین هورمونی است که با تسهیل جذب گلوکز از جریان خون به سلول‌ها برای تولید انرژی، نقش مهمی در تنظیم سطح قند خون بر عهده دارد.

افزایش میزان چاقی در میان کودکان به‌طور عمده ناشی از کم‌تحرک بودن و انتخاب‌های غذایی نامناسب است. با این وجود، ژنتیک و قومیت نیز در ایجاد این بیماری نقش دارد. علائم بیماری دیابت نوع دوم ممکن است خفیف باشد و به‌تدریج با گذر زمان شدت پیدا کند. بعضی از علائم رایج این بیماری شامل تکرر ادرار، تشنگی بیش از حد، کاهش وزن بدون دلیل، خستگی، عفونت‌های مکرر و بی‌حسی یا گزگز دست‌ها و پاها می‌شود.

لازم است به منظور پیشگیری از بروز بیماری دیابت نوع دوم در میان کودکان، از سبک زندگی سالم پیروی کنید، وعده‌های غذایی متعادل مصرف کنید، مصرف نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید و به صورت منظم ورزش کنید. محدود کردن زمان استفاده از نمایشگرها و نظارت بر سلامت جسمانی نیز به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند. در نهایت، توصیه می‌شود که محیطی ایجاد کنیم که کودکان بتوانند به درستی الگوبرداری کنند. در این صورت کودکان تمایل بیشتری دارند که از سبک زندگی سالم پیروی کنند.

کد خبر 673166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.