بیماری لثه باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماری لثه خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که سلامت ضعیف دهان و دندان با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین، باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا می‌شود و احتمال بروز بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد. همچنین، بیماری لثه با سکته مغزی همراه است.

علائم بیماری پریودنتال چیست؟

بیماری پریودنتال که بیماری لثه نیز نامیده می‌شود به التهاب و عفونت بافت‌هایی اشاره دارد که از دندان‌ها شما حمایت می‌کند. از جمله علائم این بیماری می‌توان به لثه‌های قرمز، خونریزی، درد، بوی بد دهان، طعم ناخوشایند در دهان، درد هنگام جویدن، لق شدن دندان‌ها و تغییر در نحوه قرار گرفتن دندان‌ها روی هم اشاره کرد.

چه عواملی خطر بروز بیماری لثه را افزایش می‌دهد؟

به گفته متخصصان بهداشت، ایجاد پلاک دندانی علت اصلی بروز بیماری پریودنتال است. پلاک حاوی انواع مختلفی از باکتری‌ها است که به طور بالقوه می‌تواند باعث آسیب رساندن به لثه‌ها شود. بنابراین، بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. در بعضی موارد نیز، ژن‌ها ممکن است با تغییر نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به باکتری‌ها در بیماری لثه نقش داشته باشد.

چگونه مانع بروز بیماری لثه شویم؟

بهداشت منظم دندان‌های نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماری لثه بر عهده دارد. بنابراین توصیه شده است دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، چند ماه یک بار مسواک خود را عوض کنید، به منظور از بین بردن پلاک بین دندان‌ها از نخ دندان استفاده کنید، دو بار در سال برای جرم‌گیری دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کنید و در صورت خونریزی لثه‌ها، آن را نادیده نگیرید.

آیا درمان بیماری لثه خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد؟

ارتباط بین بیماری لثه و دیگر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی کاملاً واضح است. با این وجود، شواهد کمی وجود دارد که ثابت می‌کند روش‌های جرم‌گیری و تمیز کردن دندان می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

آیا بیماری لثه مسری است؟

باکتری‌هایی که باعث بروز بیماری لثه می‌شود، می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. برای نمونه، اگر از فنجان یا ظرف فرد مبتلا به بیماری لثه استفاده کنید، دچار مشکلات لثه خواهند شد.

کد خبر 672945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.