ریزش قیمت خودرو در بازار/  پژو ۲۰۷، ۱۷ میلیون تومان ارزان شد

امروز در بازار خودروهای داخلی همه خودروها کاهش قیمت را تجربه کردند که در این بین می‌توان به کاهش ۱۷ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای برقی اشاره کرد. قیمت این خودرو به ۶۳۰ میلیون تومان رسید و رکورددار کاهش قیمت امروز بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز_ سه‌شنبه بیستم خردادماه_ قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار کاهش یافت. البته این کاهش برای برخی از خودروها کم‌تر و برای برخی بیشتر بوده است.

پس از اعلام مصوبه شورای رقابت مبنی بر تغییر قیمت‌های کارخانه خودرو و افزایش قیمت خودروهایی همچون هایما اس، قیمت خودرو در بازار کاهش یافت.

تغییر قیمت کارخانه خودرو تصمیم خریداران سامانه یکپارچه را مجدداً تغییر داده است. برخی از افراد پیش از این به دلیل کاهش قیمت‌های بازار از سامانه یکپارچه انصراف داده بودند و اکنون با اعلام افزایش قیمت‌های درب کارخانه تعداد انصراف‌دهندگان افزایش یافته است.

با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو و روند کاهشی قیمت‌ها به نظر می‌رسد در صورت ثابت ماندن نرخ ارز، در آینده خودروسازان حتی با نبود مشتری نیز مواجه شوند.

در بازار خودروهای داخلی، امروز همه خودروها کاهش قیمت تجربه کردند که در این بین می‌توان به کاهش ۱۷ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای برقی اشاره کرد. قیمت این خودرو امروز به ۶۳۰ میلیون تومان رسید و رکورددار کاهش قیمت امروز بود.

قیمت پراید ۱۱۱ که ارزان‌ترین هاچ‌بک داخلی است، روز گذشته ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته و امروز بدون تغییر قیمت در قیمت ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد.

دنا پلاس نیز امروز با سه میلیون تومان کاهش قیمت به ۶۲۷ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز تنها محصول داخلی است که امروز افزایش قیمت اندکی داشته است. قیمت این خودرو به ۸۱۶ میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان بیشتر است.

در محصولات مونتاژی نیز X۲۲ پرو اتوماتیک با ۱۰ میلیون تومان کاهش به ۹۵۰ میلیون تومان رسید.

تیگو ۷ پرو نیز ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رکورددار کاهش قیمت خودروهای مونتاژی نیز تیگو ۵ بوده که با ۵۰ میلیون تومان کاهش به قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت خودرو

اگر قیمت دلار در روزهای آتی افزایش نیابد، قیمت خودرو نیز به همین روند ادامه داده و با شیب ملایمی کاهش می‌یابد.

با تصویب نرخ‌های جدید شورای رقابت و با وجود افزایش نرخ خودروها نسبت به مصوبه قبلی این شورا، روند کاهشی قیمت خودرو در بازار نیز ادامه می‌یابد که این موضوع بار دیگر بازار را در رکود فرو خواهد برد.

کد خبر 672748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.