مسکن و اشتغال؛ اولویت‌های اصلی استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: با توجه به تأکیدهای رئیس‌جمهور در حوزه مسکن، از ابتدای سال جاری وقت و انرژی ویژه‌ای را در حوزه تعادل‌بخشی و جلوگیری از تورم در بازار مسکن صرف کردیم و توسعه مسکن و ساخت‌وسازها را در اولویت قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی در پایان تماس‌های تلفنی مردمی در مرکز سامد اظهار کرد: امروز برای سومین مرتبه در سال ۱۴۰۲ در مرکز سامد حاضر شدم و با مردم شریف استان به صورت تلفنی گفت‌وگو کردم.

وی با اشاره به حضور رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌ها، فرمانداران و مدیران کل به صورت مستمر در مرکز سامد افزود: در این مرکز می‌توانیم به‌صورت تلفنی با مردم سراسر استان گفت‌وگو و در راستای کاهش و رفع مشکلات مردمی تلاش کنیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: در برنامه سامد امروز، ۲۵ متقاضی از سراسر استان از جمله شهرستان‌های تیران و کرون، خوروبیابانک، چادگان، کوهپایه و چند شهرستان دیگر تماس تلفنی داشتند که مشکلاتشان به‌صورت موردی بررسی شد.

وی در خصوص مهم‌ترین مشکلات بیان شده در مرکز سامد گفت: بیشترین مسائلی که در تماس‌های تلفنی مطرح شد، ابتدا در خصوص چالش مسکن و در درجه دوم مباحث اشتغال مردم بود.

مرتضوی افزود: با این رویکرد به مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های اجرایی توصیه کردیم تا به‌صورت مستمر ارتباط چهره به چهره با مردم داشته باشند و برای کاهش و رفع مشکلات تلاش کنند.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به حضور مستمر در مرکز سامد و ارتباط چهره به چهره با مردم استان گفت: در کنار حضور در مرکز سامد، از ابتدای سال تاکنون چهار جلسه ارتباط چهره به چهره با مردم داشتم که سه جلسه به مردم شهرستان‌های لنجان، خمینی‌شهر و اردستان اختصاص داشت و یک جلسه نیز در استانداری تشکیل شد.

پیگیری کاهش مشکلات در حوزه مسکن

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته با توجه به تأکیدهای رئیس‌جمهور در حوزه مسکن، وقت و انرژی ویژه‌ای را در بازار مسکن در حوزه تعادل‌بخشی و جلوگیری از تورم در بازار مسکن صرف کردیم، ادامه داد: در این بخش توسعه و ساخت‌وساز مسکن را در اولویت قرار دادیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن در استان رونق ویژه‌ای گرفته است، گفت: الحاقات ویژه‌ای را به شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف استان داشتیم که در ساخت مسکن گره‌گشا است.

وی اظهار کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بخشی از واحدها و زمین‌های آماده شده به مردم واگذار شد و یکی از انرژی‌های اصلی استان صرف موضوع مسکن می‌شود که کاهش و رفع این معضل در دستور کار مستمر قرار دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در کارگروه اشتغال نیز مباحث مرتبط با معیشت مردم به صورت مستمر پیگیری می‌شود، تلاش این است که با رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار معیشت مردم مناسب‌تر شود.

وی افزود: البته گشایش‌هایی نیز اتفاق افتاده است و در برخی شهرستان‌ها و مراکز با بحران تأمین کارگر مواجه هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به بیستمین سفر شهرستانی خود به شهرستان اردستان اظهار کرد: یکی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان کمبود نیروی ماهر است که این امر نیازمند ساماندهی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد رونق اقتصادی که جزو اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت استان است، شرایط مناسب‌تری برای رفاه مردم فراهم شود.

کد خبر 672466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.