بعضی ضوابط ساخت‌وسازهای شهری باید تعدیل شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعضی ضوابط ساخت‌وساز باید تعدیل شود، در واقع برای مردمی که مشکل مسکن دارند، یک واحد ۴۰ متری نیز پاسخگو است، در حالی که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت ساختمان با این متراژ وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ در نطق میان دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصل هفتم قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این اصل، مجلس شورای اسلامی و شوراها از ارکان نظام هستند؛ ابتدای انقلاب نیز امام خمینی (ره) بر لزوم حضور شوراها در کشور تاکید کردند و این یعنی تصمیم‌گیری محلی برای بسیاری از امور؛ بنابراین از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود که به این بند قانون اساسی توجه و اختیارات محلی را به شوراها واگذار کنند.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج، اشتغال و مسکن افزود: اگر مشکل مسکن رفع شود، به‌تبع آن مسئله اشتغال و سپس ازدواج نیز حل می‌شود، بنابراین به هر سه مورد باید به عنوان یک مجموعه به‌هم پیوسته نگاه کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از ضوابط سخت شهرسازی تصریح کرد: بعضی ضوابط ساخت‌وساز باید تعدیل شود، در واقع برای مردمی که مشکل مسکن دارند، یک واحد ۴۰ متری نیز پاسخگو است، در حالی که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت ساختمان با این این متراژ وجود ندارد.

وی ادامه داد: درباره پرونده تخریب آپارتمان‌ها، با مراجعات زیاد مردمی مواجه بودیم که درگیر رأی ماده ۱۰۰ بودند، در این راستا از سال گذشته به‌دنبال راه‌حلی در این خصوص بودیم؛ جلسات زیادی نیز برگزار و در نهایت تصمیم گرفته شد که تبصره‌ای برای این مهم در نظر گرفته شود، لذا از تصمیم جدید اعلام شده در این خصوص باید استفاده کرد تا مشکلات شهروندان در زمینه ساخت‌وساز رفع شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی با نارضایتی شهروندان در خصوص کمیسیون ماده ۵ پنج مواجه می‌شویم، گفت: لازم است که در خصوص طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم در زمینه صدور پروانه رفع شود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) ابتدای انقلاب راهکار رفع مشکل مسکن را در مشارکت مردم دیدند، امروز نیز اگر بستر فراهم شود، مردم کمک خواهند کرد، زیرا این مردم همان‌ها هستند که جنگ را اداره و مناطق جنگی را بازسازی کردند.

کد خبر 667831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.