راهکار گرم‌ترین شهر آمریکا برای مقابله با موج گرما

بر اساس نتایج یک مطالعه، نیمی از جمعیت فینیکس مرکز ایالت آریزونای آمریکا، در صورت قطع برق در طول فصل گرما، در اورژانس بستری خواهند شد و حدود ۱۳ هزار نفر ممکن است تلف شوند.

به گزارش سرویس سرویس ترجمه، بر اساس نتایج یک تحقیق، تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰۰ هزار ساکن شهر فینیکس آمریکا در روزهای اوج گرما، برای مقابله با شرایط بیماری‌های مرتبط با گرما مانند گرمازدگی به مراقبت‌های اضطراری نیاز خواهند داشت و این در حالی است که تنها ۳ هزار تخت در بخش‌های اورژانس شهر وجود دارد. به این ترتیب سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالت آریزونا تحت فشار شدید قرار خواهد گرفت و ممکن است حدود ۱۳ هزار نفر تلف شوند.

این مطالعه شامل مدل‌سازی دمای بیرون و داخل خانه و الگوهای فعالیت روزانه برای ساکنان همچنین نگاهی به رویدادهای تاریخی موج گرما در فینیکس بود. محققان همچنین امواج گرمایی آینده را با نوسان دما بر اساس مدل‌های آب و هوایی پیش‌بینی کردند.

فینیکس به‌طور مداوم شاهد بالاترین دماها در سطح کشور آمریکا است. این شهر در طول تابستان به راه‌اندازی ایستگاه‌های هیدراتاسیون (آب‌رسانی)، مراکز خنک‌کننده، مکان‌های استراحت سایبان‌دار و محل‌های اهدای آب اقدام می‌کند.

راهکار گرم‌ترین شهر آمریکا برای مقابله با موج گرما

فینیکس در سال گذشته یک سرپناه ۲۰۰ تخت‌خوابی و سازه‌های خنک‌کننده در چادرهای موقت را برای افراد بی‌خانمان راه‌اندازی کرد و در سال جاری به توزیع ۱۰ هزار بطری آب آلومینیومی قابل استفاده مجدد، ۱۰۰ هزار بطری آب پلاستیکی یک‌بارمصرف، افزایش سایبان‌ها، توسعه سرپناه‌های افراد بی‌خانمان، راه‌اندازی یک واحد سیار آب‌رسانی در مکان‌های ارتباطی، تنظیم مجدد آئین‌نامه تعیین‌کننده حداقل دمای مورد نیاز برای سیستم‌های سرمایشی در تمام واحدهای مسکونی و تعلیق برنامه قطعی آب برای مشتریانی پرداخته است که برای تسویه قبوض آب مشکل دارند.

مرگ‌ومیر ناشی از گرما در فینیکس طی چند سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است و به ۴۲۵ نفر در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

کد خبر 672416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.