آموزش تغذیه سالم به ۵۰ هزار اصفهانی در قالب  برنامه «۳۰ سیب»

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه «۳۰ سیب» به‌منظور توسعه فرهنگ تغذیه سالم در مناطق پانزده‌گانه اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته موفق به آموزش مباحث تغذیه‌ای به بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان شدیم و آموزش بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان نیز در سال جاری پیش‌بینی شده است.

هاجر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز برنامه «۳۰ سیب» از دهم تیرماه سال جاری اظهار کرد: حدود ۱۵ برنامه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تا بیست‌وسوم تیرماه اجرا خواهد شد و در آن تلاش می‌شود شهروندان در مناطق مختلف شهر با اصول تغذیه سالم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برنامه شاد و مفرح تحت عنوان «۳۰ سیب» برای دومین سال پیاپی است که در شهر اصفهان اجرا می‌شود، افزود: سال گذشته برنامه در ۳۰ نقطه شهر اجرا شد که بازخوردهای بسیار خوبی به همراه داشت و امسال نیز اجرای این برنامه با تغییرات جدیدی اجرا می‌شود تا شهروندان با اصول تغذیه سالم آشنا شوند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها، تلاش می‌شود با اجرای نمایش‌های جذاب و دیدنی با حضور هنرمندان بخش طنز، برگزاری مسابقات مهیج، برنامه‌های سرگرمی و ارائه مشاوره تغذیه توسط متخصصان، آموزش‌های لازم به عموم شهروندان در قالب برنامه‌هایی شاد ارائه شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که همه رده‌های سنی بتوانند از آن بهره ببرند و خانواده‌ها با حضور در این برنامه، ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری کنند، ادامه داد: ویژه‌برنامه ۳۰ سیب، سال گذشته موفق به آموزش مباحث تغذیه‌ای به بیش از ۳۰ هزار شهروند شد و امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان از آموزش‌های این ویژه‌برنامه بهره‌مند خواهند شد.

آموزش تغذیه سالم به ۵۰ هزار اصفهانی در قالب  برنامه «۳۰ سیب»

ابراهیمی تاکید کرد: آداب تغذیه‌ای اشتباه میان نسل جوان، به‌ویژه نوجوانان موجب ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها می‌شود، لذا ضرورت برگزاری چنین ویژه‌برنامه‌ای احساس می‌شد تا مباحث ضروری تغذیه‌ای در شکل و ساختار جذاب، به خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: با اجرای چندین مسابقه با موضوعات تغذیه سالم به شهروندان و مخاطبان برنامه، نحوه صحیح انتخاب مواد غذایی و طبخ صحیح آن، آموزش داده می‌شود؛ در این بخش مواردی همچون انتخاب بشقاب کوچک برای غذا خوردن و استفاده از تمام گروه‌های غذایی در وعده‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: خوب جویدن غذا، به تأخیر نیفتادن گرسنگی، خوردن صبحانه اول وقت، خوردن شام سبک، پرهیز از خوردن سالاد همراه با غذا، ننوشیدن آب همراه غذا یا بعد از غذا، پرهیز از پرخوری و از درهم‌خوری یا ورزش بعد از غذا، پرهیز از خوردن شیرینی‌ها در شب یا خوابیدن بعد از غذا، پرهیز از دیر خوابیدن یا پرهیز از حذف یک وعده غذایی،  نکاتی است که در برنامه ۳۰ سیب مورد تاکید قرار می‌گیرد.

کد خبر 672196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.