هدف از برگزاری رویداد "الف‌تا" چیست؟

الف‌تا با شعار میدانی برای حمایت و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای محلی برای شناسایی، تقویت، حمایت و انتشار تجربه‌ها و ایده‌های تحول‌آفرین آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الف‌تا با شعار میدانی برای حمایت و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای محلی برای شناسایی، تقویت، حمایت و انتشار تجربه‌ها و ایده‌های تحول‌آفرین آموزش و پرورش است.

در این رویداد در بازه زمانی دهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ایده‌ها و تجربه‌های مردم بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمع‌آوری شده و در فرایندهای رشد قرار می‌گیرند و در پایان رویداد، از آثار برتر تقدیر شده و همه تجربه‌ها و ایده‌ها نیز در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

رویداد الف‌تا ایده‌های موفق حوزه تعلیم را به نمایش می‌گذارد

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیرامون تبیین برنامه‌های رویداد ملی «ساخت ایران» که در بخش ویژه هنرستان‌ها در راستای رویداد ملی "الف تا" است، اظهار کرد: آموزش مهارت به دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نظری و آموزش‌های مهارتی از طریق توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مورد تاکید است.

وی با اشاره به رویداد "الف تا" (الفبای تحول آموزش و پرورش)، افزود: رویداد "الف تا" با همین هدف شکل گرفت تا بتواند تجربیات و ایده‌های موفق حوزه تعلیم را به نمایش گذاشته و ارزیابی کند و ایده‌های مناسب را به اشتراک بگذارد. در راستای این رویداد بزرگ، یک رویداد مهم با عنوان «ساخت ایران» برگزار می‌شود که معطوف به آموزش مهارت‌های کاربردی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در نمون برگ هدایت تحصیلی تغییراتی ایجاد شده است، اظهار کرد: نمون برگ امسال بر اساس آسیب شناسی در اجرا مورد بازنگری قرار گرفت؛ نمون برگ در اختیار دانش‌آموزان مشتمل بر دو جدول است. در نهایت دهه سوم تیرماه برگه‌های هدایت تحصیلی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم. امیدواریم این هفته نمون برگ‌های الکترونیکی از طریق سامانه شخصی دانش‌آموزان از طریق سامانه my.menu.ir قابل دسترسی باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، گفت: سهم دانش آموزان پایه دهم امسال هنرستان‌ها ۳۹.۵ درصد است. هدف گذاری کردیم در سال تحصیلی آینده سهم دانش آموزان پایه دهم به ۴۱.۵ درصد برسد. در بلند مدت نیز برنامه‌ریزی کردیم تا در پایان برنامه هفتم سهم سه پایه هنرستان‌ها را به ۴۵ درصد برسانیم.

کاظمی افزود: بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که این رقم در طول آموزش نوین ایران بی‌سابقه است. امسال پیش‌بینی می‌کنیم از مجموع دانش‌آموزان پایه نهم، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۲۳۴ دانش‌آموز در پایه دهم ثبت نام می‌کنند که از این تعداد پیش بینی می‌کنیم ۴۴۳ هزار و ۵۳۱ نفر را به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق دهیم. سمنان با ۵۰.۹۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳۰.۱ درصد بیشترین و کمترین سهم دانش‌آموزان هنرستان‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه امسال در نمون برگ هدایت تحصیلی تغییراتی مد نظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نمون برگ امسال بر اساس آسیب شناسی در اجرا مورد بازنگری قرار گرفت. نمون برگ در اختیار دانش آموزان مشتمل بر دو جدول است. پیش بینی کرده بودیم ثبت نام پایه دهم، دهه دوم تیرماه باشد، شاید نهایتاً دهه سوم تیرماه برگه‌های هدایت تحصیلی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. امیدواریم این هفته نمون برگ‌های الکترونیکی از طریق سامانه شخصی دانش آموزان از طریق سامانه my.menu.ir قابل دسترسی باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت نهمی‌ها به رشته ریاضی فیزیک، خاطرنشان کرد: رشته ریاضی فیزیک طی ۹ سال از ۲۸ درصد، حدود ۱۴ درصد تقلیل داشت. سال قبل با فرهنگ‌سازی توانستیم سهم این رشته را افزایش دهیم و امسال هدف گذاری کردیم که ۱.۸ درصد سهم ریاضی را افزایش دهیم و تا پایان برنامه هفتم توسعه به سهم ۲۸ درصدی در آموزش ریاضی فیزیک دست یابیم.

برگزاری رویداد «الف‌تا» در مصلای امام خمینی (ره) شهر تهران

علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص رویداد «الف‌تا»، اظهار کرد: هدف از رویداد الف‌تا، تولید بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای و پیوند آن به مدارس، شناسایی و معرفی معلمان، مدیران و مدارس پیشتاز تحول و ارتقای عاملان در مسیر تحول و هم‌افزایی و پیوند میان مدارس «پیشتاز» و در «در مسیر» تحول است.

وی با بیان اینکه از ۱۷ کشور ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۹ کشور برای حضور در این جشنواره انتخاب شد، افزود: رویداد «الف‌تا» از هجدهم تا بیست‌ویکم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 672057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.