برداشت از حساب شهروندان با شگرد فروش بسته اینترنت تخفیف‌دار به مناسبت عید غدیر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد فروش بسته اینترنت تخفیف‌دار به مناسبت عید غدیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با خرید بسته اینترنت تخفیف‌دار به مناسبت عید غدیر مبالغی از حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود اعلام کردند در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ بسته اینترنت تخفیف‌دار به مناسبت عید غدیر مواجه شده و پس از پرداخت آنلاین، نه تنها بسته اینترنت دریافت نکرده‌اند، بلکه کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده و موجودی حساب آنها که در مجموع ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده که توسط متهم به سرقت رفته است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این پلیس با اقدامات هوشمندانه خود تاکنون موفق به شناسایی یک متهم در این رابطه شدند، ادامه داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلفی از جمله ادعای ارائه بسته‌های اینترنتی یا شارژ شگفت‌انگیز شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و این در حالی است که بیشتر لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir، بخش ارتباطات مردمی با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 672032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.