تاکنون چند پروژه درمانی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است؟

دولت سیزدهم همواره تاکید بر تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بهداشتی و درمانی داشته است، از این رو تاکنون تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اهمیت بحث سلامت و بهداشت و درمان در کشور، دولت سیزدهم بر تکمیل و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها تاکید کرد؛ از این رو تکمیل و افتتاح خانه‌های بهداشت، خرید تجهیزات و لوازم پزشکی، خرید تخت‌های بیمارستانی و تعداد زیادی از پروژه‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از ۴۹۴ پروژه درمانی در دولت سیزدهم

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش چهار برابری تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های درمانی در دولت مردمی خبر داد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری فرمودند به رغم همه مشکلات، افتخارات بزرگی در حوزه سلامت در کشور رقم خورده است و خرسندیم که اولین کلان بیمارستان را در عید نیمه شعبان به نام مبارک حضرت مهدی (عج) افتتاح کردیم.

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر عدالت و پیشرفت، افزود: پروژه‌های بسیاری برای تحقق عدالت در سلامت در حال ساخت است، از سوی دیگر در طول سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۳۴ پروژه درمانی در کشور افتتاح شد، این در حالی است که در طول ۲۲ ماه از تشکیل دولت مردمی، ۴۹۴ پروژه درمانی بهره‌برداری شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های درمانی افتتاح شده در دولت مردمی، ۱۶ پروژه مربوط به اورژانس بیمارستانی بیشتر در مناطق محروم و کمتر برخوردار و ۱۶ پروژه مربوط به کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی بوده است، همچنین در این مدت ۱۰۶ پروژه بیمارستانی از جمله دو کلان بیمارستان مهم تهران تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۳۹۱ تخت بیمارستانی در کشور راه‌اندازی شده است، از تکمیل و افتتاح ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور ۱۵۰ هزار تخت است که در دولت مردمی، معادل ۱۰ درصد مجموع تخت‌های بیمارستانی به ظرفیت درمان کشور اضافه شد.

عین‌اللهی با اشاره به توسعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان در دولت مردمی، اضافه کرد: در دوران همه‌گیری کرونا به ویژه در موج اومیکرون، نیاز جدی به افزایش این تخت‌ها وجود داشت و در حالی که تعداد کل تخت‌های ویژه نوزادان در کشور تا قبل از دولت مردمی، ۵۵۶ تخت بود؛ این تعداد به ۱۰۵۰ تخت افزایش یافت.

وی گفت: در طول سه سال قبل از دولت مردمی، ۳۴۷ تخت دیالیز در کشور راه‌اندازی شده بود اما در حال حاضر تعداد تخت دیالیز به ۹۲۲ افزایش یافته و قابل توجه آن که این دستگاه‌ها، تولید داخل هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در فاصله سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در کشور، ۹۱ دستگاه و تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای از جمله سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی تأمین شده بود که این تعداد در دولت مردمی به ۲۲۸ دستگاه رسید و امروز مردم برای دریافت خدمات تصویربرداری نیازی به سفر از مناطق محروم به مراکز استان و کلانشهرها ندارند.

وی با بیان اینکه تا مردادماه ۱۴۰۰ مراکز درمان ناباروری در کشور فعال نبودند، ادامه داد: در حال حاضر ۶۷ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور فعال است تا زوجین نابارور از خدمات دولتی آنها، بهره‌مند شوند.

عین‌اللهی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور بر ارتقای گردشگری سلامت، از افزایش بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت از ۱۳۰ به ۲۴۷ بیمارستان و آمادگی و استعداد بالای کشور در ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی خبر داد.

پروژه‌های نظام سلامت بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد

پیش‌تر بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان اصفهان اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب در نظام سلامت به ویژه دولت سیزدهم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، توجه به زیرساخت‌های سلامت بود؛ همچنین در حوزه‌های درمان، بهداشت و آموزش، سیاست وزارت بهداشت اتمام پروژه‌های ناتمام در حوزه سلامت بود، همچنین در حوزه بهداشت تاکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرایی برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بود.

وی افزود: در قالب تفاهمنامه‌ای که با دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم از ابتدای دولت سیزدهم در کل کشور بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون بیش از ۲ هزار پروژه را در استان‌های مختلف با اولویت مناطق مرزی و کمتر برخوردار به اتمام رساندیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیش از ۵۵۰۰ پروژه بهداشت، درمان و آموزش داریم که تمام پروژه‌ها نقطه امیدی برای نظام سلامت کشور هستند.

وی گفت: سعی می‌کنیم با منابعی که برای پروژه‌ها پیش‌بینی شده و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و تأمین منابع مورد نیاز، ۲ هزار پروژه باقیمانده را به اتمام برسانیم؛ این برنامه در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است و برای سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: در راستای پروژه‌های درمانی بیش از ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور در دست ساخت داریم، که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ هزار تخت به بیمارستان‌های بزرگ تحویل داده شده است؛ این مهم در قالب سفرهای استانی ریاست جمهوری به عنوان پروژه‌های اصلی قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر به بیمارستان‌ها تحویل دهیم تا به صورت عملی از ابتدای روی کار آمدن دولت تا پایان سال جاری ۲۵ هزار تخت بیمارستانی برای خدمت به مردم تأمین کرده باشیم.

وی با اشاره به جزئیات ۲ هزار پروژه بهداشتی ناتمام و باقیمانده، افزود: این پروژه‌ها در قالب خانه بهداشت، مراکز بهداشت درمانی روستایی و پایگاه‌های سلامت با اعتباری بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد تومان در کل کشور هستند که از سال گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و در بودجه امسال نیز اعتباراتی برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با همکاری خوبی که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشتند، در بودجه ۱۴۰۲ منابع لازم برای اتمام پروژه‌های بهداشتی را پیش‌بینی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه‌های نظام سلامت بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد و سعی می‌کنیم از آغاز تا پایان پروژه را مدیریت کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام ایجاد نکنیم.

کد خبر 671990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.