سرطان پروستات چه علائمی دارد؟

علائم سرطان پروستات شامل وجود خون در ادرار، خستگی، کاهش وزن بدون دلیل و کمردرد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که سلول‌های غیرطبیعی به صورت کنترل‌نشده‌ای در پروستات شروع به رشد کنند، سرطان پروستات رخ می‌دهد. این بیماری در مراحل اولیه هیچ علامت هشداردهنده‌ای ایجاد نمی‌کند، علائم معمولاً زمانی شروع می‏‌شود که پروستات به اندازه‌ای بزرگ شود که مجرای ادرار را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه به علائم رایج سرطان پروستات می‌پردازیم:

وجود خون در ادرار

وجود خون در ادرار می‌تواند نشانه سرطان پروستات باشد، بنابراین در صورت وقوع این اتفاق آن را نادیده نگیرید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. تومور سرطان پروستات می‌تواند به اندازه‌ای بزرگ شود که بر مجرای ادرار، دیگر غدد اطراف یا رگ‌های خونی داخل و اطراف آن فشار وارد کند. این فشار وارد شده ممکن است باعث پدیدار شدن خون در ادرار شود.

خستگی

در صورتی که بیش از حد معمول احساس خستگی می‌کنید، ممکن است نشانه سرطان پروستات باشد، به ویژه اگر با علائم دیگر سرطان همراه باشد.

کاهش وزن بدون دلیل

کاهش وزن می‌تواند به عنوان یکی از علائم سرطان پروستات در نظر گرفته شود. سرطان پروستات پیشرفته می‌تواند با تغییر روشی که باعث می‏‌شود بدن انرژی بیشتری مصرف کند، منجر به کاهش وزن شود.

کمردرد

درد کمر یا استخوان به تنهایی نشانه قطعی سرطان پروستات نیست، اما در صورتی که این سرطان پیشرفت کرده باشد و با علائم دیگر همراه باشد، ممکن است به عنوان یکی از علائم در نظر گرفته شود.

عوامل خطر سرطان پروستات

در حالی که علت‌های اصلی بروز سرطان پروستات هنوز مشخص نشده است، اما چندین عامل خطر بروز آن را افزایش می‌دهد. البته داشتن یک یا چند عامل خط به این معنا نیست که حتماً به سرطان مبتلا خواهیم شد. تعدادی از عوامل خطر سرطان شامل سن، سابقه خانوادگی و تغییرات ژنی می‌شود. همچنین، عوامل دیگری مانند رژیم غذایی نامناسب، چاقی، استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی نیز خطر بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

کد خبر 671957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.