طرح کاهش انتشار کربن در اتریش به سرانجام می‌رسد؟

دولت اتریش هدف دستیابی به کربن خنثی تا سال ۲۰۴۰ میلادی را برای خود تعیین کرده است اما تاکنون واکنش‌ها برای این طرح تا حدودی انتقادبرانگیز بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت اتریش به‌تازگی طرح ملی انرژی و اقلیم (NEPK) را ارائه و این سند را قبل از نهایی کردن پیش‌نویس برای مشورت عمومی تهیه کرد. با این وجود، واکنش اولیه به آن انتقادبرانگیز بود، زیرا مشخص شد که اهداف بلندپروازانه ملی که در ابتدا ترویج شده بود، تا حد زیادی فروکش کرده است.

دولت اتریش در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که این کشور می‌تواند تولید کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی تا ۴۸ درصد، در مقایسه با سال ۲۰۰۵، کاهش دهد. با این وجود، برنامه فعلی این میزان را فقط به ۳۵ درصد کاهش داده است. البته مقامات سازمان محافظت محیط زیست به دنبال راه‌حل‌هایی در مورد چگونگی رفع این نقص و اصلاح آن در صورت امکان هستند. آن‌ها در این زمینه پیشنهادهای بخش‌های مختلف جامعه را ارزیابی کردند.

طرح کاهش انتشار کربن در اتریش به سرانجام می‌رسد؟

مقامات مربوطه انتقادات گروه‌های مختلف از جمله احزاب سیاسی مخالف و سازمان‌های محیط زیست را بررسی کردند. به نظر می‌رسد که در یک مشورت عمومی تا تاریخ سی‌ویکم آگوست، سهامداران، سازمان‌های غیردولتی و احزاب سیاسی نظرات خود را درباره چگونگی دستیابی به هدف تعیین شده، ارائه می‌کنند. در این صورت برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای صورت خواهد گرفت.

کمیسیون اروپا نیز در مورد پیش‌نویس طرح که باید تا ژوئن ۲۰۲۴ میلادی نهایی شود، بازخورد نهایی را ارائه خواهد کرد. دولت کنونی اتریش که با ائتلاف با سبزها و محافظه‌کارها تشکیل شده است، هدف خود را دستیابی به کربن خنثی تا سال ۲۰۲۴ میلادی تعیین کرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که این ائتلاف شرایط بسیار ناخوشایندی دارد، زیرا سبزها شرکای سیاسی خود را به دلیل ایجاد مشکل برای آب‌وهوا سرزنش می‌کنند.

زمانی هدف کربن خنثی محقق می‌شود که هر اندازه دی‌اکسید کربن وارد اتمسفر کره زمین می‌شود، به همان اندازه از میزان دی‌اکسید کربن کاسته شود و به حاصل جمع انتشار کربن صفر برسد. این کار معمولاً از طریق برنامه‌ها و پروژه‌های ویژه پایدار و زیست‌محیطی انجام می‌شود تا به اندازه کربن منتشر شده، برنامه‌های جبرانی گوناگون اجرا شود.

کد خبر 671928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.