نوشیدن آب کافی سطح اسیداوریک بدن را کاهش می‌دهد

به گفته متخصصان، هیدراته ماندن بدن به رقیق شدن اسیداوریک و افزایش دفع آن از طریق ادرار کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آب نقش مهمی در حفظ سلامت کلی انسان برعهده دارد، یکی از زمینه‌های تأثیرگذار آب، تنظیم سطح اسیداوریک در بدن است. اسیداوریک یک محصول زائد طبیعی است که وقتی بدن پورین‌ها را تجزیه می‌کند، تشکیل می‌شود. اسیداوریک اضافی در بدن می‌تواند خطر بروز بیماری‌هایی مانند نقرس و سنگ کلیه را افزایش دهد. در ادامه به بررسی تأثیر مصرف آب بر سطح اسیداوریک می‌پردازیم:

تأثیر مصرف آب بر سطح اسیداوریک بدن

به گفته متخصصان، هیدراته ماندن بدن به رقیق شدن اسیداوریک و افزایش دفع آن از طریق ادرار کمک می‌کند. مصرف آب کافی تضمین می‌کند که کلیه‌ها به خوبی کار می‌کنند و مواد زائد مانند اسیداوریک را به‌طور مؤثر از بدن دفع می‌کند. از سوی دیگر، هیدراتاسیون ناکافی منجر به تجمع اسیداوریک و افزایش خطر عوارض مربوط به سلامتی می‌‎شود.

تأثیر چاقی بر میزان اسیداوریک بدن

چاقی یکی از عوامل اصلی افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌ها است. سطح اسیداوریک به شدت تحت تأثیر شاخص توده بدنی افراد است. همچنین مصرف آب نقش مهمی در حفظ وزن سالم بدن دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای افزایش سطح اسیداوریک و خطر ابتلا به نقرس است.

آب به بهبود عملکرد اعضای بدن کمک می‌کند

افراد می‌توانند با نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین، کالری دریافتی خود را کاهش دهند و وزن خود را به صورت مؤثر کنترل کنند. علاوه بر این، مصرف آب به هضم غذا کمک می‌کند و از فرآیندهای سم‌زدایی کبد حمایت می‌کند. همچنین، نوشیدن آب کافی باعث بهبود عملکرد اعضای مختلف بدن می‌شود.

عوامل خطر سنگ کلیه

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هیدراتاسیون مناسب ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه کمک کند، این سنگ‌ها سطح اسیداوریک بدن را افزایش می‌دهند. مصرف آب کافی باعث تولید ادرار می‏‌شود و موادی که می‌توانند متبلور شوند و باعث ایجاد سنگ کلیه شوند را رقیق می‌کند.

نتیجه‌گیری

در نتیجه، حفظ سطح آب کافی برای مدیریت سطح اسیداوریک در بدن ضروری است. هیدراته ماندن بدن، می‌تواند به رقیق شدن اسیداوریک، حمایت از عملکرد کلیه و مدیریت وزن کمک کند و مانع تشکیل سنگ کلیه شود. بنابراین توصیه شده است حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید، البته ممکن است نیاز بدن افراد مختلف به آب متفاوت باشد.

کد خبر 671846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.