طرح بام‌های خنک‌کننده در فونیکس برای مقابله با گرما

شهرداری فونیکس آمریکا برای مقابله با گرمای شهری، طرح بام‌های بازتابنده خنک‌کننده یا به اصطلاح بازتابنده را به راه انداخته است که تاثیر چشمگیری در کاهش گرما و مصرف انرژی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بام‌های سرد یا به اصطلاح بازتابنده طوری طراحی می‌شوند که نور خورشید را بیشتر از سقف معمولی منعکس و انرژی خورشیدی کمتری را جذب کنند و به این ترتیب دمای ساختمان را کاهش می‌دهند. بام‌های معمولی می‌توانند در یک بعدازظهر آفتابی تابستانی، به دمای ۱۵۰ درجه فارنهایت یا بیشتر برسند؛ در شرایط مشابه، سقف بازتابنده می‌تواند بیش از ۵۰ درجه فارنهایت (۲۸ درجه سانتیگراد) خنک‌تر بماند.

این امر می‌تواند در ساختمان‌های دارای تهویه مطبوع، با کاهش جریان گرما از پشت‌بام به فضا، مصرف انرژی پایین و متعاقباً افزایش صرفه‌جویی را به دنبال داشته باشد.

طرح بام‌های خنک‌کننده در فونیکس برای مقابله با گرما

اکثر سقف‌های سرد دارای توانایی دفع گرما با انتشار تابش طول موج‌های مرئی، مادون قرمز و فرابنفش خورشید هستند. تقریباً هر نوع ساختمانی می‌تواند از یک سقف خنک بهره‌مند شود، اما قبل از تصمیم به نصب آن، آب و هوا و سایر عوامل را باید در نظر گرفت.

شهر فینیکس، گرم‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا به طور فعال نصب سقف‌های خنک را به عنوان بخشی از طرح کاهش گرما ترویج داده است. این شهر ابتکار بام‌های خنک خود را در سال ۲۰۱۳ با هدف پوشش دادن ۷۰ هزار فوت مربع از پشت‌بام‌های شهری به منظور کاهش انتشار کربن ساختمان تا بیش از ۷۰ تن در سال راه‌اندازی کرد.

کد خبر 670727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.