توسعه ابزار انتخاب مسیر پاک‌ و کوتاه برای دوچرخه‌سواران فنلاندی

شهر تورکو در فنلاند از معرفی یک ابزار دیجیتالی جدید خبر داد که به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد در کنار انتخاب کوتاه‌ترین مسیر بین دو نقطه، مسیری را برگزینند که پاک‌ترین هوا را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تورکو، قدیمی‌ترین شهر و مهد فرهنگ مدرن فنلاند، با راه‌اندازی یک ابزار دیجیتالی جدید به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران این امکان را می‌دهد که برای تردد خود در کنار یافتن کوتاه‌ترین راه، مسیری با پاک‌ترین هوا را انتخاب کنند. این ابزار که AirQu نام دارد، اپلیکیشن نیست اما از طریق مرورگر وب گوشی، تب‌لت، لپ‌تاپ یا هر وسیله هوشمند دیگری قابل دسترسی است و برخلاف ظاهر نام خود تنها به کیفیت هوا مربوط نمی‌شود.

ابزار دیجیتالی AirQu این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌آورد که مسیر خود را بر اساس پارامترهای دیگری همچون سرسبزی و هموار بودن مسیر انتخاب کند و در صورت اعمال نشدن هیچ‌یک از این فیلترها توسط کاربر، کوتاه‌ترین مسیر را بین دو نقطه انتخابی ارائه می‌کند. از سوی دیگر به‌واسطه مجهز بودن به رابط کاربری، مقایسه مسیرهای پیشنهادی AirQu به‌سمت مقصد مورد نظر با کوتاه‌ترین مسیر ممکن نیز آسان است.

توسعه ابزار انتخاب مسیر پاک‌ و کوتاه برای دوچرخه‌سواران فنلاندی

راهنمای مسیر AirQu همچنین فرصتی برای ارائه بازخورد دارد و انتظار می‌رود در توسعه‌های آینده به قابلیت ارائه بازخورد در مسیرهای جداگانه مجهز شود و بتواند در قالب یک اپلیکیشن در آینده پیشنهادهای بهتری به کاربران دهد. این برنامه‌ریز مسیر بخشی از یک پروژه توسعه شهری با هدف ساخت شهرهای پایدار است و شامل مولفه‌هایی مانند در دسترس بودن انرژی، قیمت و متعادل کردن اثرات زیست‌محیطی از طریق ارائه راه‌حل‌های فناورانه جدید و مشارکت ساکنان می‌شود. این ابتکار همچنین با تشویق به استفاده از روش‌های تردد پایدار راهکارهایی را برای بهبود جابه‌جایی پایدار شهری ترویج می‌کند.

کد خبر 670579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.