بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

بزرگترین جنگل‌های جهان شامل جنگل‌های شمالی کانادا، بارانی آمازون، اقیانوس اطلس، بارانی گینه نو و پریمورسکی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جنگل‌ها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جهان محسوب می‌شوند که نقش مؤثری در بهبود آب و هوای کره زمین دارند. این جواهرات پنهان به‌خاطر فضای سبز وسیع، مناظر خیره‌کننده و تنوع گیاهی و جانوری بومی خود در دنیا شناخته شده‌اند و صرف‌نظر از مدت زمانی که وجود داشته‌اند، از جذابیت آنها هرگز کاسته نمی‌شود. بعضی از جنگل‌ها آن‌قدر زیبا و منحصربه‌فرد است که هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند، اما تعداد بی‌شماری از آنها همچنان ناشناخته است و در بین درختان بلند و قله‌های مرتفع پنهان شده‌اند. در ادامه شما را با بزرگترین جنگل‌های جهان و ویژگی‌های آنها آشنا می‌کنیم.

جنگل شمالی کانادا

وقتی صحبت از اندازه به میان می‌آید، جنگل بورئال کانادا (Boreal Forest) از همه بزرگ‌تر است. این جنگل که به نام تایگا نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین جنگل‌های جهان است که بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع از مساحت نیمکره شمالی کانادا را در بر می‌گیرد. جنگل بورئال، دارای زندگی گیاهی و جانوری متنوع، درختان مخروطی و گونه‌های حیات وحش در معرض خطر است. گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی در این جنگل، تنوع زیستی بی‌نظیر آن را کشف کنند و فهرستی پایان‌ناپذیر از ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده را در اختیار داشته باشند.

جنگل بارانی آمازون

جنگل‌های بارانی آمازون با بیش از ۳۹۰ میلیارد درخت، یک مقصد جهانی برای سفر به طبیعت وحشی به‌شمار می‌رود. این جنگل میلیون‌ها سال است که وجود دارد و با ۵.۵ کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین جنگل بارانی دنیا محسوب می‌شود. بزرگترین جنگل بارانی استوایی دنیا، فرصت‌های بی‌پایانی برای تفریح در فضای باز از جمله قایق‌رانی، جنگل‌نوردی و تورهای شبانه برای دوستداران طبیعت فراهم می‌کند.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

جنگل اقیانوس اطلس

جنگل آتلانتیک (Atlantic Forest) با مساحت ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع، در پشت جنگل‌های بارانی کنگو قرار دارد. این منطقه جنگلی باشکوه از سواحل اقیانوس اطلس برزیل شروع می‌شود، تا پاراگوئه امتداد پیدا می‌کند و در نهایت به آرژانتین ختم می‌شود. اگر به دنبال گذراندن وقت در یک جنگل انبوه با حیوانات بومی هستید، جنگل اقیانوس، یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توانید انتخاب کنید.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

جنگل بارانی گینه نو

بهترین ماجراجویی‌های طبیعت را می‌توان در جنگل بارانی گینه نو تجربه کرد. این منطقه جنگلی دارای تنوع زیستی قابل‌توجهی است و گونه‌های حیات وحش منحصربه‌فرد را در خود جای می‌دهد که نظیر آنها در سایر سرزمین‌های جنگلی یافت نمی‌شود. گردشگران می‌توانند در زمین‌های ناهموار جنگل بارانی گینه نو قدم بزنند و گیاهان و جانوران بومی منطقه را کشف کنند. در سومین جنگل بارانی بزرگ دنیا، طیف وسیعی از فعالیت‌های ماجراجویانه در فضای باز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

جنگل بارانی معتدل آپالاچی

هنگامی که گردشگران برای تعطیلات در سواحل شرقی آمریکای شمالی برنامه‌ریزی می‌کنند، معمولاً جنگل بارانی معتدل آپالاچی (Appalachian Temperate Rainforest)، انتخاب بسیار خوبی برای آنها خواهد بود. این جنگل بارانی با مساحت ۳۵۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، به دلیل آب و هوای معتدل، تنوع زیست‌محیطی و چشم‌اندازهای زیبای خود در دنیا شهرت دارد. گردشگران می‌توانند گونه‌های مختلف حیات وحش را به همراه گل‌های وحشی در منطقه جنگلی خوش‌منظره‌ای که در دل کوه‌های نمادین آپالاچی قرار دارد، مشاهده کنند. این منطقه جنگلی وسیع دارای مسیرهای پیاده‌روی متعددی است که تعدادی از آن‌ها به عنوان طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی برای کوهنوردان شناخته می‌شود.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

جنگل پریمورسکی

سرزمین پریمورسکی (Primorsky) که با نام پریموریه نیز شناخته می‌شود، یکی از متنوع‌ترین مناطق بوم‌گردی جهان به‌شمار می‌رود. منطقه پریمورسکی به لطف تنوع زیستی غنی، مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت است که می‌خواهند در فضای باز جنوب شرقی روسیه کاوش کنند. این جنگل زیبا با مساحت ۱۶۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع، به دلیل دامنه‌های صخره‌ای، رودخانه‌های آرام همچنین حیات گیاهی و جانوری شگفت‌انگیز، به‌ویژه گونه‌های در معرض خطر انقراض که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند، در دنیا معروف است.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

جنگل ملی تونگاس

جنگل ملی تونگاس (Tongass National Forest)، مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت است که در حال برنامه‌ریزی برای یک ماجراجویی به یادماندنی در طبیعت وحشی هستند. بزرگترین جنگل ملی آمریکا، در جنوب شرقی آلاسکا قرار دارد؛ جایی که تنوع زیستی، زیبایی‌های طبیعی و فرصت‌های تفریحی آن گردشگران را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند. ماجراجویان می‌توانند از یخچال‌های طبیعی بی‌نظیر گرفته تا جنگل‌های بارانی قدیمی و مجموعه شگفت‌انگیز گونه‌های حیات وحش شامل خرس‌ها، گرگ‌ها همچنین آبزیانی مانند فوک‌ها، نهنگ‌ها و حتی شیرهای دریایی دیدن کنند.

بزرگترین جنگل‌های جهان + ویژگی‌ها و تصاویر

کد خبر 670377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.