توسعه زیرساخت‌های تردد سبز در شهر آمریکایی

چپل‌هیل واقع در کارولینای شمالی ایالات‌متحدآمریکا یک میلیون دلار کمک مالی برای پیشبرد پروژه‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل سبز خود دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیرهای سبز برای سلامت روان و جسم مفید است و فضاهایی برای رفع فشار و یافتن آرامش به‌شمار می‌رود، بنابراین وجود آن‌ها در هر شهری در کنار توسعه و ساخت‌وسازهای روزافزون بسیار لازم است. این مسیرها مردم را به بیرون آمدن از منازل، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، تحرک داشتن برای بالا بردن ضربان قلب و حفظ انعطاف‌پذیری تشویق و به حفظ سلامت جسمی آن‌ها کمک می‌کند و با ارمغان هوای پاک‌تر و محیطی ساکت‌تر و سبزتر، بر سلامت روان نیز تأثیر مثبت دارد.

مسیرهای سبز همچنین به تبدیل شدن شهرها به جامعه‌ای پایدارتر کمک خواهد کرد، زیرا با کاهش میزان تردد خودروهای شخصی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای زیاد به محیط می‌شود و این گزینه نقش بسزایی در بهبود پایداری شهری دارد.

یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای کارولینای شمالی در ایالات‌متحدآمریکا، چپل‌هیل، بودجه‌ای یک میلیون دلاری از محل کمک‌هزینه بازسازی زیرساخت‌های آمریکایی با پایداری و برابری (RAISE) دریافت کرد تا برای افزایش و بهبود جابه‌جایی، دسترسی و ایمنی برای همه ساکنان از طریق شبکه‌ای از مسیرهای سبز متصل اقدام کند. این شبکه الگوهای توسعه و حمل‌ونقل را در چپل هیل تغییر می‌دهد.

کمک‌های مالی RAISE که توسط وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده تأمین می‌شود، در راستای کمک به جوامع سراسر ایالات متحده به‌منظور پیگیری پروژه‌های جدید زیرساخت‌های حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است و ایفای تعهد قبلی شهر در زمینه حمایت از سیستم‌های حمل‌ونقل جایگزین، یکی از مهم‌ترین دلایل موجود برای اختصاص این کمک مالی به چپل‌هیل محسوب می‌شود.

پروژه اصلی چپل‌هیل که در اولویت استفاده از کمک مالی دریافتی قرار دارد، بررسی امکان‌سنجی بیش از ۲۵ مایل مسیر سبز پیشنهادی می‌شود. این بررسی عوامل محیطی، اجتماعی و مالی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا اطمینان حاصل شود هر مسیر سبز بهترین مسیر ممکن برای انتخاب است.

چپل‌هیل بدون دریافت کمک‌های مالی RAISE قادر به اتخاذ این رویکرد جامع برای برنامه‌ریزی مسیر موردنظر نبود زیرا برنامه‌ریزی برای پروژه‌هایی در این زمینه بسیار هزینه‌بر است. کمک مالی دریافتی نقش بزرگی در اتصال مسیرهای سبز در سراسر چپل هیل خواهد داشت و ارتباطات بیشتری بین مسیرهای سبز ایجاد خواهد کرد.

توسعه زیرساخت‌های تردد سبز در شهر آمریکایی

کد خبر 670224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.