بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان در دبی

بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان که بر اساس آن سالانه ۱.۹ میلیون تن زباله پردازش و به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود، در امارات در حال تکمیل است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری دبی اعلام کرده است که بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان موسوم به DWMC، در حال تکمیل است. ساخت این پروژه برجسته در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و در راستای چشم‌انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برای بالا بردن شهرت امارات به عنوان یک الگوی جهانی برای توسعه پایدار و به عنوان بهترین شهر جهان انجام خواهد شد.

این پروژه با هدف استراتژیک شهرداری دبی برای کاهش کامل زباله‌ها از محل‌های دفن زباله تا سال ۲۰۳۰ راه انداخته شده است و پیش‌بینی می‌شود پس از تکمیل، ۴۵ درصد از زباله‌های شهری امارات را به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کند.

فاز اول کارآمدترین پروژه انرژی جهان تا سال ۲۰۲۳ آماده خواهد شد و کل آن قرار است تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود جمعیت دبی با افزایش فعالیت‌های اقتصادی با سرعت فزاینده‌ای به رشد خود ادامه دهد، این پروژه می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی حجم زباله‌های شهری در محل‌های دفن زباله را به حداقل برساند و منابع انرژی جایگزین ایجاد کند.

مدیران شهر اعلام کرده‌اند که این طرح، ستون مهمی از جاه‌طلبی دبی برای تبدیل شدن به یکی از پایدارترین شهرهای جهان است چراکه راه‌حلی نوآورانه برای تبدیل مقادیر زیادی زباله به منبع پایدار انرژی پاک ارائه می‌دهد.

بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان در دبی

DWMC اعتبار پایداری امارات را در راستای اهداف ملی انرژی و استراتژی انرژی پاک دبی ۲۰۵۰ که توسط شیخ محمد بن راشد برای تبدیل دبی به مرکز جهانی انرژی پاک و اقتصاد سبز راه‌اندازی شده است، تقویت خواهد کرد.

دبی همیشه به دنبال پیشرو بودن در زمینه تبدیل زباله به انرژی بوده است. با کاهش میزان زباله جامد و ارائه منابع جایگزین برای تولید انرژی پاک، این پروژه به دستیابی به یک مدل پایدار و سازگار با محیط زیست از مدیریت پسماند کمک می‌کند. DWMC با بزرگترین ظرفیت عملیاتی جهان، سالانه ۱.۹ میلیون تن زباله را پردازش و به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کند و انرژی کافی برای تأمین برق ۱۳۵ هزار خانه تولید می‌کند.

این مرکز برای فرآیند تصفیه به فن‌آوری‌های پیشرفته ژاپنی و سوئیسی تکیه خواهد کرد که اطمینان حاصل می‌کند هرگونه انتشار گازهای گلخانه‌ای سازگار با محیط زیست و بدون بو است.

DWMC روزانه حدود هزار کامیون زباله با ظرفیت پذیرش ۸۸ کامیون در ساعت دریافت خواهد کرد و از طریق پنج خط تصفیه، ظرفیت پردازش ۵۶۶۶ تن زباله شهری جامد را در روز خواهد داشت. زباله‌های سوخته حدود هزار تن خاکستر رسوبی تولید می‌کند که بازیافت و در پروژه‌های زیربنایی استفاده می‌شود. شهرداری دبی همچنین یک پلتفرم الکترونیکی را برای تبادل مواد قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد راه‌اندازی کرده است تا میزان زباله‌های تولید شده را کاهش دهد.

بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان در دبی

کد خبر 670121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.