اهمیت تبیین نقش ولایت و رهبری در جامعه امروز

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار اصفهان در مجلس گفت: ولایت از ضرورت‌های جامعه اسلامی است و باید با قدرت و اقتدار همراه با تولید محتوای غنی در دفاع از ولایت و غدیر تلاش کنیم و در صحنه حاضر و آماده باشیم، همچنین در این مسیر لازم است مردم را آگاه و نقش رهبری در اداره جامعه را تببین کنیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اهمیت دهه ولایت اظهار کرد: دهه ولایت از جمله مهمترین ایام در طول سال است که باید به بهترین شکل ممکن برای نکوداشت و پاسداشت این دهه بزرگ همت و اقدام کرد.

به گفته وی، حیات جامعه تشیع و مسلمانان جهان به حادثه مهم غدیر خم وابسته است، چرا که پیامبر اکرم (ص)، امیرمومنان علی (ع) را به جانشینی خود معرفی کردند و فرمودند «مَن کُنتُ مَولاه‏ فهذا عَلِیٌّ مَولاه‏» و همین مهم بیانگر این است باید ولایت و امامت حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) را پذیرفت و به مفاد آن پایبند بود؛ لذا بعد از این جمله، پیامبر (ص) چنین دعا می‌کند: «اللّهُمَّ والِ مَن والاهُ و عادِ مَن عاداهُ، وَ انصُر مَن نَصَرَهُ، وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه‏».

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار اصفهان در مجلس افزود: غدیر و ولایت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند، چرا که ستون توحید و اسلام ناب، ولایت و امامت است و به همین دلیل بوده است که برای بزرگداشت چنین ایامی، هفته ولایت را از عید قربان تا غدیر نام‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در طول ۱۴۰۰ سال از مبعث پیامبر اعظم (ص) تا امروز با دین و تفکر و اندیشه ایشان و پیروانشان مقابله می‌کرده است و همچنان هم ادامه دارد، جریان استکبار و نظام سلطه است. در هر مقطعی از تاریخ شکل و نحوه اقدام این جنایات علیه رهبران الهی مانند ائمه اطهار، علما، بزرگان و شاگردان این مکتب نوعی خاص از انواع خباثت‌ها و جنایت‌ها بوده است.

اهمیت تبیین نقش ولایت و رهبری در جامعه امروز

حجت‌الاسلام سالک‌کاشانی اظهار کرد: امروز با تکیه بر ابزار تکنولوژی، فضای مجازی، ماهواره‌ها، سایت‌ها و دیگر ابزار روزآمد، عملیات و اقدامات پلید استکبار علیه قرآن، اسلام و ولایت موضوع بسیار روشنی است که روزبه‌روز بر توطئه و هجمه علیه این اندیشه افزوده می‌شود و شاهد مطالب و انحرافات زیادی در این بخش هستیم.

وی تاکید کرد: باید صفی پولادین و مستحکم در برابر هجمه وسیع و سنگین استکبار در دفاع از اسلام ناب محمدی، ولایت و غدیر با محوریت ولی امر مسلمین پرقدرت و مقتدر تنظیم کنیم و به آن تداوم بخشیم و لحظه‌ای از آمادگی در برابر دشمنان و بدخواهان غافل نشویم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر قدرت بازدارندگی ما در سطح جهانی مطرح و به‌روز باشد، میزان دشمنی دشمنان هم با ما کنترل و کمتر خواهد شد، اما اگر اندکی ضعف از خودمان نشان دهیم، دشمنان بر ما چیره خواهند شد.

وی با بیان اینکه رسالت امروز ما ایستادن و مقاومت در برابر شیطان بزرگ و مستکبران سلطه‌گر است، ادامه داد: باید با قدرت و اقتدار همراه با تولید محتوای غنی در دفاع از ولایت و غدیر تلاش کنیم و در صحنه حاضر و آماده باشیم. همچنین در این مسیر لازم است مردم را آگاه و نقش رهبری در اداره جامعه را تبیین کنیم.

غفلت، عامل تأثیر گرفتن از دشمنان

به گفته حجت‌الاسلام سالک‌کاشانی، دشمن همواره از جهل و نادانی جامعه بهره می‌گیرد و هرچه ما با بصیرت‌تر و عالم‌تر در برابر دشمنان قسم‌خورده باشیم، بدون تردید اسلام عزیز و مسلمانان پیروز خواهند شد. شرایط کنونی به‌گونه‌ای است که باید اهل بصیرت باشیم و موانع رشد بصیرت مانند غفلت و عافیت‌طلبی را بشناسیم.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که گرفتار غفلت از سرنوشت، شرایط امروز، آینده و موقعیت خود شود، تحت تأثیر سلطه گران و بدخواهان قرار می‌گیرد، پس ما باید لحظه به لحظه به دنبال رشد و تقویت بصیرتمان باشیم. ایمان، اعتقاد، علم، شناخت فرهنگ جهالت، دشمن‌شناسی و اسلام‌شناسی از جمله عوامل رشد بصیرت است.

اهمیت تبیین نقش ولایت و رهبری در جامعه امروز

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه انس با قرآن و عترت مهمترین عامل در رشد بصیرت فکری، فرهنگی و حتی سیاسی است، اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه عامل مهمی است که اگر به آن توجه شود و نگاهمان به سخن و بیان ولی فقیه باشد، خطا و انحرافی در ما ایجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت و تأثیرگذاری بصیرت خواص جامعه اظهار کرد: هرچه خوبی است از خواص است و اکثر مشکلات و فتنه‌هایی که ایجاد می‌شود، از جانب خواص بی‌بصیرت است که نمونه‌های متعدد آن را از همان واقعه غدیر تا امروز و در دوران معاصر شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 670093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.