آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا در تعطیلات پیش‌رو / رگبار، رعدوبرق و وزش باد در بعضی مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه هفتم تیرماه_ در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی، به ویژه در بعدازظهر، رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم خواهد بود و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه نیز بارش در سواحل دریای خزر ادامه دارد، ادامه داد: در پنج روز آینده در نواحی شرقی به ویژه منطقه زابل، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز، وزش باد شدید و در نواحی مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شرایط مذکور در روزهای جمعه تا یکشنبه در نوار غربی کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز، دور از انتظار نیست. امروز و روزهای شنبه و یکشنبه، دریای خزر مواج است و در پنج روز آینده، دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۴۱و کمینه ۲۲ است و در روز _پنجشنبه هشتم تیرماه_ نیز صاف، گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۳ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 670066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.