حمل‌ونقل عمومی برای سالمندان کانادایی رایگان شد

شهرداری مونترآل برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان شهر و مقابله با انزوای اجتماعی آن‌ها، طرح حمل‌ونقل رایگان را برای افراد بالای ۶۵ سال اجرا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مونترال کانادا به‌زودی برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان خواهد شد. والری پلانته شهردار مونترال این خبر را اعلام عمومی کرد و در این رابطه گفت: "با افزایش سن جمعیت این شهر و برای اطمینان از اینکه سالمندان می‌توانند به‌طور مستقل به رفت و آمد ادامه دهند، ارائه گزینه‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه به افراد بالای ۶۵ سال، برای سفر ضروری است."

شهردار مونترآل تاکید کرده است که علاوه بر کرایه رایگان، مدیریت شهری باید مطمئن شود که خدمات حمل‌ونقل عمومی واقعاً با نیازهای سفر روزانه افراد مسن سازگار است و در صورت نبود تعادل، در کشف نیازهای آن‌ها بربیاید تا آن‌ها را همچون دوران قبل از شیوع کرونا وارد اجتماع کند.

حمل‌ونقل عمومی برای سالمندان کانادایی رایگان شد

تردد آسان روزانه برای سالمندان یکی از عوامل مهم در نشاط آن‌ها است، چراکه با به دست آوردن حس استقلال در رفت‌وآمد، از لحاظ روانی آمادگی بیشتری برای حضور در جمع‌های دوستانه را حتی در مناطق دور از خانه خواهند داشت.

مونترال ۴۰ میلیون دلار در بودجه سال آینده برای تأمین مالی این طرح کنار گذاشته است. برای سوار شدن رایگان در اتوبوس و مترو، سالمندان باید سن خود را ثابت کنند و کارت اعتباری مخصوص موسوم به OPUS داشته باشند.

کد خبر 670038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.