طوفان گردوغبار گریبان‌گیر مردم سیستان‌وبلوچستان شد + فیلم

وزش باد و طوفان گردوغبار حاصل از آن معضلی است که همواره گریبان‌گیر مردم مناطق مختلف استان سیستان‌وبلوچستان بوده است و این روزها نیز با آغاز فصل تابستان و وزش بادهای موسمی آلودگی هوا بیش از حد معمول شده و مشکلاتی را برای مردم این ناحیه به‌وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزش باد و طوفان گردوغبار حاصل از آن معضلی است که همواره گریبان‌گیر مردم مناطق مختلف استان سیستان‌وبلوچستان بوده است و این روزها نیز با آغاز فصل تابستان و وزش بادهای موسمی آلودگی هوا بیش از حد معمول شده و مشکلاتی را برای مردم این ناحیه به‌وجود آورده است.

شهروندان شمال استان از ترددهای جاده‌ای و غیر ضروری خودداری کنند

به گفته علی ملاشاهی رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان‌وبلوچستان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با شدت بیشتر از شنبه این هفته در نیمه شمالی این استان آغاز شد، در این مدت سرعت وزش باد به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوای منطقه، کاهش دما را نیز به همراه داشت. وزش باد شدید با بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۶۰۰ متر کاهش داد. در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: تا پایان هفته در بعد از ظهرها در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای فراهم بوده و تا سه‌شنبه، این ناپایداری‌ها از شدت بیشتری برخوردار است. تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد، طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود و از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد. شهروندان در شمال استان از ترددهای جاده‌ای و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند.

طوفان یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان‬ کرد

مجید محبی مدیرکل ستاد بحران سیستان‌وبلوچستان نیز امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ اظهار کرد: وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان‌وبلوچستان از یکم تیر تاکنون یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده که از این تعداد ۹۱۳ نفر به سرپایی درمان و ۱۴۵ نفر به دلیل شدت عوارض این پدیده در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم منطقه سیستان در این مدت بوده است. تمام نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

شعاع دید در محورهای مواصلاتی شهرستان هیرمند به کمتر از ۱۰ متر رسیده است

از روزهای گذشته تصاویر و ویدیوهایی از کاهش دید در جاده و طوفان گرد و خاک در سیستان‌وبلوچستان و به‌ویژه شهرستان هیرمند در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد شعاع دید در محورهای مواصلاتی شهرستان هیرمند به کمتر از ۱۰ متر رسیده است.

کد خبر 669810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.