استفاده از دندان مصنوعی چه تاثیری بر احتمال بروز ذات‌الریه دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دندان مصنوعی می‌تواند مکان مناسبی برای رشد میکروب‌هایی باشد که خطر بروز ذات‌الریه را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی ارتباط بین استفاده از دندان مصنوعی و خطر بروز ذات‌الریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه‌هایی از دندان مصنوعی افرادی که ذات‌الریه داشتند یا نداشتند را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان به طور خاص به دنبال میکروب‌هایی بودند که باعث بروز ذات‌الریه می‌شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میکروب‌های عامل بیماری ذات‌الریه در دندان مصنوعی افراد مبتلا به این بیماری ۲۰ برابر بیشتر از میکروب‌های موجود در دندان مصنوعی افراد دیگر بوده است. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که دندان‌های مصنوعی می‌تواند در بروز بیماری ذات‌الریه نقش داشته باشد. در صورتی که به درستی و با دقت تمیز نشوند، می‌تواند مکان مناسبی برای رشد میکروب‌های عامل بیماری باشد.

به گفته پژوهشگران، به صورت قطعی نمی‌توان اعلام کرد افراد به دلیل استفاده از دندان مصنوعی به ذات‌الریه مبتلا شده‌اند. نتایج این مطالعه فقط به ارتباط این دو عامل اشاره کرده است و نشان داده است که جوامع میکروبی بالقوه مضر روی دندان مصنوعی وجود دارد. بنابراین توصیه شده است که دندان مصنوعی را به دقت تمیز کنید و با مراجعه منظم به دندانپزشکی از استفاده از دندان مصنوعی جلوگیری کنید.

نتایج این مطالعه در مجله Medical Microbiology منتشر شده است.

کد خبر 669775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.