مدیریت شهری باید با تغییرات جامعه همراه شود

شهردار تیران در آئین معارفه معاون شهردار تیران به موضوعات درآمدزایی و تحولات اداری پرداخت و گفت: جامعه در حال تحول و دگرگونی در حوزه‌های مختلف شهری، اقتصادی و اجتماعی است و مدیریت شهری باید با این تغییرات همراه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا ذاکری در آئین معارفه معاون شهردار تیران به موضوعات درآمدزایی و تحولات اداری پرداخت و اظهار کرد: جامعه در حال تحول و دگرگونی در حوزه‌های مختلف شهری، اقتصادی و اجتماعی است و مدیریت شهری باید با این تغییرات همراه شود.

وی افزود: درآمدزایی در شهرداری‌ها و ایجاد درآمد پایدار جزو مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهر محسوب می‌شود که مدیران باید به دنبال روزآمدی فرصت‌های کسب ثروت و دارایی برای شهر باشند.

شهردار تیران از این چنین منابع مالی به عنوان درآمدهای کوششی یاد کرد و گفت: واحدهای مختلف شهرداری در این خصوص نقش دارند که باید چشم‌انداز و برنامه راهبردی آن‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه با افزایش منابع مالی امکان اجرای بیشتر پروژه‌های عمرانی و خدماتی فراهم می‌شود، تصریح کرد: برآیند همه این تلاش‌ها افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان و رضایتمندی و آبادانی شهر خواهد شد. سرعت، دقت و کیفیت سه مؤلفه برای کار در شهرداری تیران است که نباید هیچ یکی از این فاکتورها فدای دیگری شود، بلکه در کنار همدیگر این موضوعات دنبال شوند.

ذاکری با اشاره به موضوعات مرتبط با تحول اداری، خاطرنشان کرد: انتصاب و به‌کارگیری نیروهای توانمند، متعهد، متخصص و با تقوا برای اداره شهر ضروری بوده که شهرداری تیران از وجود چنین نیروهایی بهره‌مند است.

وی کوتاهی در انجام مسئولیت‌ها را مایه خسران اعلام کرد و گفت: بی تعهدی و کوتاهی در انجام امور محوله منجر به تضییع حقوق مردم و شبهه در کسب رزق و روزی می‌شود و باید کارکنان مدیریت شهری به این موضوع توجه داشته باشند تا دچار عواقب بد آن نشوند.

شهردار تیران بر ضرورت دوری از حواشی و مسائل تفرقه‌انگیز تاکید کرد و اضافه کرد: تهمت، افترا، شایعه‌پراکنی، دروغ‌پردازی و تخریب شخصیت‌ها، وحدت عمومی را هدف قرار می‌دهد و موجب خسارت به جامعه می‌شود. کار تیمی منطبق با خرد جمعی و در محیط تعامل و صمیمت منجر به پیشرفت کارها و و موفقیت مدیریت شهری خواهد شد.

وی به انتصاب معاون جدید شهردار تیران اشاره کرد و گفت: توانمندی، تعهد، تخصص و سلامت نفس از شاخصه‌های معاون جدید است که بخشی از اختیارات شهردار به او واگذار خواهد شد و مدیران شهری در این حوزه‌ها می‌توانند از جانشین شهردار تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایمنا، در این آئین مصطفی ربیعی به عنوان معاون شهردار تیران منصوب شد. ربیعی با مدرک کارشناسی ارشد عمران، دارای سوابق کاری مختلف در حوزه‌های شهرسازی و عمران شهرداری نجف آباد است.

کد خبر 669705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.