ضوابط شهرسازی بر ساخت‌وساز مساجد حاکم است

شهردار تیران با اشاره به اهمیت قانون‌مداری گفت: توسعه عمرانی مساجد در راستای پیشرفت و آبادانی شهر بوده و مدیریت شهری تا حد امکان و در چهارچوب قانون و بر اساس بودجه مصوب شهرداری با متولیان امر در این حوزه همکاری می‌کند، اما چشم‌پوشی از تخلفات به دلیل عواقب آن امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا ذاکری در نشست با اعضای هیئت امنای مساجد تیران، اظهار کرد: قانونمداری از ارکان مهم توسعه شهری است که باید همه نسبت به آن مقید باشند. ضوابط شهرسازی به زیبایی شهر کمک می‌کند و پایبندی به قانون در این حوزه مانع از بروز مشکلات در ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی شهروندان ملزم به رعایت قوانین هستند، افزود: مراکز اداری، فرهنگی و خدماتی نیز از این قانون مبرا نبوده و باید ضوابط و قوانین را رعایت کنند. توسعه عمرانی مساجد در راستای پیشرفت و آبادانی شهر بوده و مدیریت شهری تا حد امکان و در چهارچوب قانون و بر اساس بودجه مصوب شهرداری با متولیان امر در این حوزه همکاری می‌کند، اما چشم‌پوشی از تخلفات به دلیل عواقب آن امکان‌پذیر نیست.

شهردار تیران اضافه کرد: قانون فصل‌الخطاب در مدیریت شهری بوده و امکان تخطی از آن وجود ندارد و همه شهروندان نیز باید این اصل را مطالبه و خود نیز پایبند به آن باشند.

وی با اشاره به ۳۰۰ مأموریت شهرداری در هر شهر گفت: یکی از این ۳۰۰ مأموریت انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده که سعی شده با نگاه مهندسی پیش رویم تا شاهد نتایج سازنده آن باشیم. همکاری و تعامل با هیئت امنا و تشکل‌های فرهنگی مساجد از سوی مدیریت شهری وجود دارد، اما دستگاه‌های متولی باید پیشران این عرصه باشند. رعایت قوانین یک وظیفه شرعی بوده و تخلف و بی‌توجهی به آن، حق‌الناس و تضییع حقوق مردم است و نباید تخلفی در این خصوص صورت پذیرد.

ذاکری پرداخت به موقع عوارض نوسازی و عمران شهری و تمام دیون، رعایت قوانین و مقررات شهرداری از جمله ضوابط شهرسازی، الزامات حوزه خدمات شهری و فضای سبز را از مصادیق بارز این امر بیان کرد و گفت: بی‌توجهی به این قوانین موجب تضییع حقوق شهروندان و بیت‌المال است.

کد خبر 669709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.