بالا اومدن سایت در گوگل چقدر زمان می برد؟

میگ میگ را به یاد دارید؟ احتمالا کسی نیست که در خاطرات کودکی خود، تماشای این کارتون را نداشته باشد.

میگ میگ را به چه میشناسید؟ بله احتمالا به سریع حرکت کردن آن، ولی واقعیت این است که متاسفانه نباید انتظارهایتان از وقایعی که در زندگی واقعی رخ می دهد، مانند توقعی باشد که از میگ میگ دارید. در زندگی روزمره ما، هیچ نتیجه و پیشرفتی به این سرعت حاصل نمی شود.

سئو و بهینه سازی وب سایت هم برای کسب نتیجه مناسب و کسب رتبه در گوگل، نیاز به صرف زمان و انرژی دارد. اگر قصد انجام سئو برای وب سایت خود به منظور رشد کسب و کارتان را داشته باشید، احتمالا این سوال در ذهنتان وجود دارد که بالا آمدن سایت در گوگل چقدر زمان می برد؟ در پاسخ باید جواب تکراری بستگی دارد را بگوییم.

طبیعی است وقتی زمان، انرژی و بودجه خود را برای کاری می گذارید و در پایان به شما گفته می شود که برای کسب نتیجه باید صبر کنید، این حرف برایتان غیر قابل پذیرش خواهد بود ولی کسب نتیجه و بالا آمدن در گوگل، به عوامل بسیاری وابسته است که در ادامه قصد بررسی آنها را داریم.

چقدر زمان برای بالا آمدن سایت در گوگل نیاز است؟

احتمالا منظور از این پرسش مدت زمانی است که طول می کشد تا سایت با کلمات کلیدی هدف، در صفحه اول گوگل قرار گیرد. برای پی بردن به این موضوع باید بدانیم که سایت چه مراحلی را برای کسب جایگاه در گوگل طی می کند.

زمانی که یک صفحه در سایت ساخته می شود، در ابتدا باید توسط خزنده های گوگل ایندکس شود و براساس اینکه چه کیفیتی نسبت به رقبا دارد و اعتباری که خود سایت در گوگل دارد، رتبه بندی آن صورت می گیرد. اینکه اعتبار شما چقدر باشد و کارشناس سئو شما چقدر حرفه ای و کاربلد باشد، دو عاملی هستند که بیشترین تاثیر را بر مدت زمانی دارند که شما برای کسب رتبه در گوگل کسب می کنید.

مهمترین عامل برای کسب نتیجه در حداقل زمان ممکن این است که کارشناس سئو سایت شما، مهارت بالایی در کار خود داشته باشد. در این زمینه نیز بهتر است به مجموعه ای اعتماد کنید که امتحان خود را پس داده است. پیشنهاد ما این است که در این رابطه، بهترین شرکت های سئو را بشناسید و سپس براساس شرایط خود میان آنها انتخاب کنید.

عوامل موثر بر زمان کسب رتبه در گوگل

بالا اومدن سایت در گوگل چقدر زمان می برد؟

طبق آمار منتشر شده در منابع معتبر، با فرض اینکه محتوای خوبی می نویسید و وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، ممکن است بین سه تا شش ماه طول بکشد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. اگر رقابت بالایی وجود داشته باشد یا وب سایت خود را بهینه نکنید، ممکن است شش تا ۱۲ ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

وقتی در مورد بهینه سازی وب سایت صحبت می کنیم، منظور ما پوشش سه رکن سئو است: کیفیت و سئو محتوا، سئو خارجی و سئو تکنیکال. پیروی از بهترین روش ها برای هر یک از این ارکان، می تواند به شما کمک کند تا در زمان کمتری، صفحات بیشتری را در رتبه بندی گوگل مشاهده کنید. با این حال، هنوز باید عوامل خارج از کنترل خود را در نظر بگیرید. بیایید به عواملی که بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد عمیق تر بپردازیم.

  • اعتبار دامنه و سن آن

در رابطه با این عامل باید گفت، مشخصا یک دامنه تازه کار، اعتباری نزد گوگل ندارد و در نتیجه به این سادگی نتیجه کسب نخواهد کرد. به طور کلی دامنه هایی که کمتر از 6 ماه سن دارند، از جمله دامنه های جدید محسوب می شوند. طبق تحقیقات گسترده ای که ahref در این زمینه انجام داد، به طور میانگین سن دامنه هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، حدود دو سال است. در نتیجه سن دامنه، تاثیر بسیاری بر زمان لازم برای سئو سایت دارد.

همچنین اعتبار دامنه عامل تعیین کننده دیگری است که مستقیما در مدت زمان مورد نیاز برای کسب نتیجه سایت، موثر است. همانقدر که اعتماد گوگل به سایتی می تواند تاثیر مثبت داشته باشد، اعتبار منفی آن نیز ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

  • داشتن اعتبار موضوعی

هنگامی که یک وب سایت دارای اعتبار موضوعی است، موتورهای جستجو آن را با یک موضوع مشخص مرتبط می کنند. هرچه گوگل دامنه شما را با یک موضوع خاص مرتبط کند، شانس شما برای کسب رتبه در کلمات کلیدی، بیشتر می شود.

  • میزان رقابت در کلمات کلیدی

عامل دیگری که مستقیما بر زمان مورد نیاز برای کسب نتیجه در گوگل تاثیر می گذارد، میزان رقابت در کلمات کلیدی است. مهمترین موضوع در سئو، رقبا هستند. اگر در یک موضوع یا کلمه کلیدی، رقبای قوی بسیاری وجود داشته باشند، طبعا زمان بیشتری برای کسب نتیجه نیاز خواهید داشت.

  • کیفیت محتواهای سایت

کیفیت محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی SEO است که می توانید کنترل کنید. وقتی ربات‌های گوگل وب‌ سایت شما را کرول می کنند، فقط به دنبال کلمات کلیدی نیستند. آنها به دنبال یافتن بهترین محتوا برای ارائه به کاربران هستند.

از نظر متن، محتوای شما باید برای شخصی که کلمه کلیدی را جستجو می کند، مرتبط و مفید باشد. علاوه بر این، گوگل با بررسی کیفیت ساختار، چیدمان و عناصر بصری محتوای شما، نگاه و احساس کاربر را برای رتبه بندی در نظر می‌گیرد.

  • ارتباط با هدف جستجو

وقتی می شنوید که افراد می گویند محتوا باید مرتبط باشد، منظور آنها ارتباط آن با هدف جستجوی کاربر است. به عبارت دیگر، آیا محتوای شما در وهله اول به سوالاتی که کاربر را به گوگل آورده، پاسخ می دهد؟

افراد به دلایل مختلفی مانند تلاش برای یافتن یک وب سایت خاص، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع یا خرید یک محصول، به گوگل مراجعه می کنند. وب‌سایت‌هایی که محتواهای خود را با هدف کاربر تنظیم می‌کنند، احتمالاً در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند.

  • Mobile friendly بودن سایت

جستجوی موبایل برای اولین بار در سال 2017 از دسکتاپ، پیشی گرفت و از آن زمان در حال رشد است. در پایان سال 2021، 63 درصد از کل بازدیدهای ارگانیک موتور جستجو از تلفن های همراه بود. در پاسخ به افزایش جستجوهای موبایلی، گوگل در ژانویه 2019 برای سازگاری سایت ها با موبایل، اهمیت ویژه ای در رتبه بندی قائل شد.

این بدان معناست که تجربه تلفن همراه به شدت بر رتبه بندی جستجوی دسکتاپ و موبایل برای وب سایت ها تأثیر می گذارد. اگر گوگل نتواند Mobile friendly مناسبی از سایت شما ببیند، پست های شما در جستجوی دسکتاپ نیز نادیده گرفته می شوند.

بهترین روش برای کسب نتیجه در کمترین زمان از سئو

بالا اومدن سایت در گوگل چقدر زمان می برد؟

حقیقت این است که عوامل گفته شده، تنها بخشی از فاکتورهایی است که باید در سئو سایت مدنظر قرار گیرند و در عمل، چالش های بسیار بیشتری همچون آپدیت الگوریتم های گوگل و وقایع غیر منتظره وجود دارند که فقط یک شخص باتجربه می تواند از پس آن برآید و دقیقا به همین دلیل بهتر است این کار را برون سپاری کنید.

بهترین روش برای سئو سایت، سپردن آن به شرکتی است که در این کار تخصص و تجربه بیشتری دارد.

کد خبر 669693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.