رفع موانع برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی اهمیت اساسی دارد

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر تسریع در اجرای پیمان پولی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر گفت: اراده و علاقه مسئولان دو کشور نشانگر عزم جدی در تسهیل روابط اقتصادی، تجاری و بانکی است.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ در دیدار با علی بن صمیح المری، وزیر کار دولت قطر با اشاره به اینکه ارتباطات سیاسی بین ایران و این کشور و هماهنگی و همکاری در مجامع بین‌المللی، هم‌اکنون به سطح بسیار خوب و بالایی رسیده است، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و پیشرفت‌های داخلی و بین‌المللی دولت قطر خرسند است.

وی افزود: زمینه‌های همکاری بین دو کشور فوق‌العاده زیاد است اما سطح مبادلات اقتصادی در سال‌های گذشته متناسب با سطح بالای روابط سیاسی نبوده است و زمینه‌های مشترک دینی، فرهنگی، تاریخی و همسایگی دو دولت و ملت، حرکت و برنامه‌ریزی جدی برای توسعه و ارتقای روابط را می‌طلبد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رهبران سیاسی دو کشور همواره بر ارتقای مبادلات و ارتباطات تهران و دوحه در همه زمینه‌ها تاکید دارند، گفت: حل سازوکارهای مالی برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به‌عنوان محورهای اصلی توسعه حائز اهمیت اساسی است که در سال‌های گذشته دولت‌های دو کشور نتوانستند تا با ایجاد بستر مناسب از این علاقه و اراده دو دولت و ملت به‌خوبی استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حل مسائل بانکی، مالی و پولی بین دو کشور ادامه داد: دلیلی ندارد دو کشور همسایه با فرهنگ، دین و رویکرد مشترک با ارز کشور ثالث مبادلات و تهاترهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

مخبر با اشاره به همکاری‌های ایران و قطر در زمینه انرژی و به‌ویژه گاز خاطرنشان کرد: همکاری‌های ایران و قطر در این بخش می‌تواند دو کشور را تبدیل به هاب گازی و انرژی منطقه کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا صدور خدمات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان، رفع احتیاجات کشاورزی و سرمایه‌گذاری مشترک را در دستور کار قرار داده است تا رفع نیازهای آموزشی فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی به‌صورت متقابل بیش از گذشته فعال شود.

صمیح المری: قطر هیچ گاه کمک‌های ایران را در زمان مشکلات و بحران‌ها فراموش نمی‌کند

علی بن صمیح المری وزیر کار دولت قطر نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی از دولت این کشور در نشست‌ها و مجامع جهانی بین‌المللی اظهار کرد: دولت و ملت قطر هیچ‌گاه مواضع ایران در زمان مشکلات و بحران‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سطح مبادلات تجاری دو کشور همچنان در سطح مورد انتظار و دستورات رهبران سیاسی ایران و قطر نیست، افزود: در این سفر پیاده‌سازی و عملیاتی کردن هرچه سریع‌تر پیمان‌نامه‌ها و توافقات رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر در دستور کار قرار دارد.

صمیح المری خاطرنشان کرد: دیدارها و ملاقات‌های رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر نشانگر علاقه و اراده دو دولت بر توسعه روابط بین دو کشور و هماهنگی در زمینه‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری است.

وزیر کار دولت قطر با اشاره به امضای بیانیه مشترک میان رؤسای کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر تصریح کرد: تبادل تجربیات آموزشی و دانشگاهی و استفاده از مراکز آموزشی دو کشور، توسعه همکاری‌ها در زمینه اشتغال، تسهیل روابط بین بازرگانان ایرانی و قطری و نهایی و پیاده‌سازی سازوکار اجرایی توافقات انجام شده در دستور کار دولت قطر قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع و مسائل مالی و بانکی بین ایران و قطر تاکید کرد: ایجاد یک پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت فعالان اقتصادی ایرانی در قطر نشان می‌دهد که عزمی جدی و راسخ برای حل موانع پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دو کشور وجود دارد.

کد خبر 669657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.