پیش‌بینی تداوم رگبار، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی و بعضی مناطق واقع در سواحل دریای خزر، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر و عصر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست و روز یکشنبه در استان‌های مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود و روز دوشنبه بارش به صورت پراکنده تنها در ارتفاعات غربی استان مازندران ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روز دوشنبه، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان به ویژه ارتفاعات نیمه جنوبی و ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ می‌دهد، ادامه داد: سه‌شنبه بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز در مناطق ذکر شده شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در سایر مناطق جوی آرام برقرار است، گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در غرب به ویژه مناطق مرزی ایلام و کرمانشاه و در جنوب غرب کشور، وزش باد شدید در بعضی مناطق همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی پنج روز آینده به ویژه امروز، شرق دریای عمان و از دوشنبه تا چهارشنبه کل دریای عمان مواج خواهد بود، اضافه کرد: دریای خزر روز یکشنبه و صبح روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، از بعدازظهر وزش باد شدید و گاهی کمی ابری و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ است و در روز _دوشنبه چهارم تیرماه_ نیز صاف، گاهی وزش باد و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۸و کمینه ۲۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 669454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.