بهترین شهرهای بدون خودرو آمریکا

بوستون، نیوآرک، نیویورک، واشنگتن و سان‌فرانسیسکو به عنوان بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی بدون نیاز به داشتن خودروهای خصوصی شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه مدیران در سراسر شهرهای دنیا عزم خود را جزم کرده‌اند از طریق ارتقای وسایل نقلیه عمومی و توسعه زیرساخت‌های تردد سبز نظیر پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری، مردم را به جایگزینی عبور و مرور از طریق خودروهای خصوصی خود با سایر روش‌های پاک برای رفت و آمد سوق دهند و از این طریق به افزایش پایداری و کاهش ترافیک شهری کمک کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که روش‌های تردد سبز در شهرهای بوستون، نیوآرک، نیویورک، واشنگتن و سان‌فرانسیسکو بسیار پیشرفته است و همین امر لزوم داشتن خودروهای شخصی را برای عبور و مرور روزانه به حداقل می‌رساند تا حدی که می‌توان این شهرها را نقاط بدون خودروی کشور در نظر گرفت.

ویژگی‌های بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی بدون خودرو

بوستون و نیوآرک به عنوان بهترین شهرهای آمریکا برای حذف تردد از طریق خودروهای خصوصی شناخته شده است که محققان علت این امر را به سیستم‌های بسیار پیشرفته حمل‌ونقل عمومی در آن‌ها نسبت داده‌اند که تردد را برای شهروندان بسیار تسهیل کرده است. در واقع ۲۸ درصد از تردد روزانه مردم بوستون از طریق اتوبوس‌ها و قطارهای شهری انجام می‌شود که از بالاترین کیفیت برخوردار است.

مردم نیوآرک در هر یک مایل از شهر می‌توانند به ۱۰ ایستگاه مختلف وسایل نقلیه عمومی دسترسی پیدا کنند که همین امر باعث شده است روزانه ۲۰ درصد از جمیعت شهر از طریق متروها، اتوبوس‌ها، قطارها و تاکسی‌های شهری برای عبور و مرور خود بهره بگیرند.

نیویورک در میان ۳۳۱ شهر مورد بررسی، بالاترین نرخ استفاده از وسایل نقلیه عمومی توسط مردم را برای انجام امور روزمره از آن خود کرده و گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۵۰ درصد از مردم آن برای تردد روزمره خود به شبکه‌های مترو و اتوبوس شهری متکی هستند. در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار ایستگاه برای وسایل نقلیه عمومی در نیویورک وجود دارد که همین امر دسترسی شهروندان را به خودروهای عمومی در فاصله‌های نزدیک به هم ممکن کرده است.

نرخ تردد شهروندان واشنگتن، پایتخت آمریکا، از طریق وسایل نقلیه عمومی از ۲۷ درصد تجاوز کرده و این در حالی است که بخش اعظمی از جمعیت شهر برای انجام امور روزمره خود به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌پردازند. از سوی دیگر، وجود مراکز کاری بی‌شمار در سراسر شهر امکان پیمودن مسیرهای کوتاه را توسط شهروندان برای رسیدن به محل کار خود فراهم آورده و از این طریق نیاز به استفاده از خودروهای شخصی را برای این منظور به حداقل رسانده است.

حدود ۲۸ درصد از مردم سان‎فرانسیسکو از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تردد روزمره خود بهره می‌گیرند و این در حالی است که بسیاری از ساکنان شهر مایل هستند از طریق تلفیق روش‌های مختلف عبور و مرور به رفت و آمد در شهر بپردازند زیرا زیرساخت‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل شهری برای این منظور به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

کد خبر 669436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.