استکهلم، میزبان بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان

استکهلم، پایتخت سوئد، در آینده نزدیک میزبان بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران اهل دانمارک و سوئد به طور مشترک در حال طراحی یک شهر چوبی در استکهلم هستند که قرار است عنوان بزرگ‌ترین توسعه شهری جهان را از آن خود کند. سراسر این شهر زیبا را عناصر طبیعی فراخواهد گرفت و تمام سازه‌های آن از چوب ساخته خواهد شد. شهر چوبی استکهلم قرار است میزبان هفت هزار فضای اداری و دو هزار خانه مسکونی در محیطی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع باشد و سراسر فضاهای عمومی آن را پوشش‌های گیاهی در بر گیرد، ضمن این‌که پشت‌بام تمام سازه‌ها نیز با درختان و بوته‌ها پوشیده خواهد شد و در نهایت تمام ویژگی‌های نام‌برده، چشم‌اندازی جنگلی برای شهر ایجاد خواهد کرد.

استکهلم، میزبان بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان

ویژگی‌های بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان

معماران بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان بسیار خلاقانه عناصر طبیعی را با سازه‌ها پیوند داده‌اند؛ به عنوان مثال نصب پنجره‌های بسیار بزرگ برای هدایت نور طبیعی و پوشاندن بام خانه‌ها با بوته‌ها و درختان به‌منظور عایق‌سازی آن‌ها در مقابل تابش نور خورشید یا بارش باران و برف، از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها خواهد بود که کاهش حداکثری مصرف برق شهری را برای تأمین نور، گرما و سرما به دنبال خواهد داشت.

جالب است بدانید که از چوب مقاوم در مقابل آتش‌سوزی برای توسعه شهر چوبی استکهلم بهره گرفته خواهد شد و در ضمن چوب مورد استفاده از استقامت کافی برای احداث خانه‌های چند طبقه برخوردار خواهد بود. علاوه بر این، استفاده از این ماده در سازه‌های شهر جدید استکهلم، اثرات جزایر گرمایی را در منطقه به حداقل خواهد رساند که این امر به سهم خود پایداری را برای سراسر چرخه زندگی ساکنان به ارمغان خواهد آورد. استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی تجدیدپذیر در سراسر شهر از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان خواهد بود که به کاهش انتشار گازهای آلاینده در منطقه، نسبت به سایر نقاط استکهلم، منجر خواهد شد و از این طریق بهبود کیفیت زندگی را برای ساکنان به ارمغان خواهد آورد.

احداث بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان در استکهلم در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد که معماران از افتتاح اولین سازه‌های آن در سال ۲۰۲۷ خبر داده‌اند، با این حال تاریخ دقیقی برای بهره‌برداری کامل از شهر مشخص نکرده‌اند.

استکهلم، میزبان بزرگ‌ترین شهر چوبی جهان

کد خبر 669371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.