کلاهبرداری ۴۴ میلیاردی از سرمایه‌گذار ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و ارائه سود ماهانه از یک شهروند، بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمزارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد به دنبال تبلیغات اغواکننده فردی مبنی بر اعطای سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز، فرد مال‌باخته مبلغ ۴۴ میلیارد ریال ارز دیجیتال با هدف کسب سود به کیف پول دیجیتال وی واریز کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: پس از واریز وجه توسط شاکی، فرد کلاهبردار مدعی می‌شود موجودی کیف پول وی به دلیل به‌روزرسانی نمایش داده نمی‌شود و با این ترفند، دارایی او را سرقت می‌کند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند و متهم در تحقیقات صورت‌گرفته به جرم خود معترف و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن کاربران از رمزارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدای ارز دیجیتال همچنین تشویق جویندگان کار جهت ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیب تند وقوع پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، توصیه می‌شود افراد قبل از ورود به هر حوزه‌ای به ویژه رمزارزها، با اصول، قوانین و مخاطرات آن آشنا شوند.

کد خبر 669148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.