جزئیات تصویب تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۲

به منظور ضرورت اجرای پایدار طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۲، تعرفه‌های پزشکی و خدمات دارویی داروخانه‌ها به تصویب هیئت دولت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تعرفه خدمات دارویی پس از تصویب در شورای عالی بیمه به تصویب هیئت دولت رسید، اظهار کرد: نظر به‌ضرورت اجرای پایدار طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و نیز اجرای بهینه فرایندهای تجویز و مصرف منطقی دارو و سایر کالاهای سلامت، تعرفه خدمات دارویی باید مانند سایر خدمات تشخیصی و درمانی، تعیین و اجرایی شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مصوبه شورای‌عالی بیمه در خصوص تعرفه خدمات دارویی به هیئت دولت ارسال و با تصویب متن پیشنهادی در هیئت دولت ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای‌عالی بیمه در خصوص تعرفه خدمات دارویی پنج ردیف وجود دارد که برای مدیریت خدمات دارویی و کنترل نظام تجویزی در بخش بستری، نسخه‌پیچی سرپایی به‌ازای هر نسخه، مدیریت داروهای بدون نسخه (otc)، مدیریت خدمات دارویی در داروهای ترکیبی و مدیریت خدمات بسته‌بندی مجدد پیشنهاد شده است و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

نرخ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲ اعلام شد

سی‌ام فروردین‌‎ماه سال جاری، جزئیات تعرفه‌های خدمات پزشکی، تشخیصی و پرستاری سال ۱۴۰۲ با ۲۵ درصد رشد گلوبال نسبت به تعرفه‌های سال گذشته در هیئت وزیران تصویب و اعلام شد.

بر اساس ابلاغیه هیئت وزیران مصوب بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۲ در بخش خصوصی ویزیت پزشکان عمومی ۹۰ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص ۱۳۵ هزار تومان، ویزیت پزشک فوق‌تخصص ۱۷۲ هزار تومان، ویزیت متخصص روان‌پزشکی ۱۷۹ هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی ۲۰۴ هزار تومان، نرخ ویزیت کارشناسان ارشد پروانه‌دار در رشته‌های پیراپزشکی ۷۳ هزار تومان و ویزیت کارشناسان این رشته‌ها ۶۳ هزار تومان تعیین شد.

مطابق این مصوبه پزشکان عمومی با سابقه بالای ۱۵ سال می‌وانند ۱۵ درصد بیش از تعرفه مصوبه حق ویزیت دریافت کنند.

همچنین در بخش هتلینگ بیمارستان‌های خصوصی هزینه یک شب اقامت در اتاق یک تخته بیمارستان درجه یک، چهار میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان، اتاق دو تخته بیمارستان درجه یک، سه میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، اتاق سه تخته و بیشتر بیمارستان درجه یک خصوصی دو میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان، تخت سوختگی خصوصی هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تخت ICU و CCU در بیمارستان درجه یک خصوصی پنج میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان تخت NICU در بیمارستان درجه یک، هشت میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و هزینه یک شب اقامت در بخش مراقبت ویژه سوختگی در بیمارستان درجه یک خصوصی ۹ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

بر اساس این مصوبه سهم پرداختی بیمه‌های پایه برای خدمات سرپایی معادل ۷۰ درصد تعرفه بخش دولتی است و در بخش بستری معادل ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی است.

تصویب تعرفه خدمات دارویی داروخانه‌ها

چهاردهم اردیبهشت‌ماه بود که سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو از تصویب تعرفه خدمات دارویی داروخانه‌ها در شورای عالی بیمه خبر داد.

وی افزود: ضرورت داشت با توجه به لزوم اجرای پایدار طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و نیز اجرای بهینه فرآیندهای تجویز و مصرف منطقی دارو و سایر کالاهای سلامت، تعرفه خدمات دارویی مانند سایر خدمات تشخیصی و درمانی، تعیین و اجرایی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: پس از پیگیری‌های مستمر سازمان غذا و دارو و حمایت ویژه وزیر بهداشت، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در فرآیند خدمت‌رسانی در داروخانه‌ها، تعرفه‌گذاری خدمات دارویی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب و در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گرفته و به تصویب رسید.

وی گفت: سازمان غذا و دارو پیگیری‌های لازم را جهت اقدامات آتی به منظور ابلاغ مصوبه انجام خواهد داد تا مشوقی برای ارتقای خدمات حرفه‌ای داروسازان در داروخانه‌ها باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تعرفه خدمات دارویی باعث ارائه خدمات کیفی به مراجعه کنندگان داروخانه‌ها می‌شود، از مردم خواست هنگام مراجعه به داروخانه و تهیه دارو، توصیه تخصصی مربوط به نحوه مصرف دارو، تداخلات دارویی و عوارض احتمالی دارو را دریافت کنند.

کد خبر 669080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.