فرماندهان جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر انقلاب

به‌تازگی جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت از جمله اسماعیل هنیه و زیادالنخاله با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و به رهنمودهای ولی امر مسلمین گوش جان فرادادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر حکیم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار «اسماعیل هنیه»، رئیس‌دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با اشاره به حرکت رو به جلو قضیه فلسطین، احساس مسئولیت نسل جوان و مؤمن فلسطینی و ورود فردی و جمعی آنان به صحنه مبارزه را موضوعی بسیار مهم خواندند و تاکید کردند: قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت‌دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است.

این دیدار به فاصله چند روز پس از دیدار با زیادالنخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با معظم‌له انجام شد که به اعتقاد کارشناسان در این موقعیت زمانی پیام‌ها و نکته‌هایی در بر دارد.

فرماندهان جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر انقلاب

نکته قابل توجه در هشدار اسماعیل هنیه به تل‌آویو این است که او هشدار خود به اشغالگران را همزمان با حضور در تهران اعلام کرده است. اسماعیل هنیه به همراه «زیاد نخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از روز دوشنبه در تهران به سر می‌برند و روز سه‌شنبه نیز اسماعیل هنیه با سردار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار داشته است.

فرماندهان جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر انقلاب

به نظر می‌رسد ایجاد یک استراتژی واحد برای مبارزه با تجاوزها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی مهم‌ترین دلیل حضور همزمان رهبران مقاومت فلسطین در تهران است و هشدار هنیه از تهران به تل‌آویو بیش از هر چیز هماهنگی برای مقابله با اشغالگران را نشان می‌دهد.

در واقع سفر و دیدارهای رهبران مقاومت به تهران یک سفر راهبردی است و از اهمیت بالایی در سازماندهی مبارزات و مقاومت فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی برخوردار است. در این شرایط می‌توان انتظار داشت پس از این سفر تقابل گروه‌های مقاومت با اشغالگران شدیدتر از گذشته دنبال و کار برای تل‌آویو و سران رژیم غاصب اسرائیل، دشوارتر شود.

اهرم فشار مؤثر ایران بر رژیم اسرائیل

محمدصادق کوشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب اظهار کرد: شرایط امروز رژیم صهیونیستی، ویژه‌ترین شرایط در طول دوران شکل گرفتن این رژیم جعلی و غاصب است تا جایی‌که این رژیم از نظر سیاسی به مرز آشفتگی و فروپاشی رسیده است.

وی افزود: احزاب حاکم اسرائیلی در پنج سال اخیر نتوانسته‌اند اکثریت را کسب کنند و فضای سیاسی این رژیم به شدت ملتهب است. این آشفتگی بهترین فرصت را برای گروه‌های مقاومت فلسطینی ایجاد کرده است تا بتوانند مبارزه علیه این رژیم را به‌پیش برند و با قدرت و انسجام بیشتری به اسرائیل فشار آورند و مطالبه کنند.

تحلیلگر و کارشناس مسائل بین‌المللی و سیاسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از اهداف راهبردی خود دانسته و طبیعی است که در این شرایط جمهوری اسلامی تلاش کند با هماهنگ کردن نیروهای فلسطینی و یک کاسه کردن توانمندی‌های آنان، فشار بر اسرائیل را بیشتر کند تا به دو هدف مهم خود برسد.

فرماندهان جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر انقلاب

به گفته وی، هدف اول نظام مقدس اسلامی، تأمین امنیت کشورمان است، چرا که اسرائیل به بهانه‌های مختلف امروز در جمهوری آذربایجان، اقلیم کردستان و ترکمنستان و در مرزهای جنوب در امارات و بحرین حضور رسمی و دیپلماتیک دارد.

کوشکی تصریح کرد: طبیعی است که حضور رژیم اسرائیل در جوار مرزهای ما منشأ مشکلاتی برای کشورمان خواهد بود، بنابراین ما در نقطه متقابل باید بتوانیم به این رژیم فشار آوریم و هماهنگ کردن و حمایت از این گروه‌ها اهرم فشار ما بر این رژیم جنایتکار است.

وی با بیان اینکه نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین جزو اهداف راهبردی و محوری نظام اسلامی است، اظهار کرد: دیدار سران حماس با رهبر انقلاب برای هماهنگی بیشتر و افزایش فشارها به اسرائیل است. نیروهای مقاومت فلسطینی در دیدارهایشان با رهبر معظم انقلاب، برنامه‌های بلندمدتشان را ارائه می‌کنند و رهبر انقلاب برای هماهنگی بیشتر و انسجام بهتر توصیه‌هایی دارند.

تحلیلگر و کارشناس مسائل بین‌المللی و سیاسی گفت: طی دو دهه اخیر این ملاقات‌ها در برهه‌های زمانی مختلف انجام شده و تاکید بر این است که رهبری مقاومت ضدصهیونیستی را انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه این انقلاب بر عهده دارد.

تاکید هدفمند رهبر انقلاب بر حل مسئله فلسطین از کرانه باختری

مهدی شکیبایی، قائم‌مقام جمعیت دفاع از فلسطین در ادامه به خبرنگار ایمنا، گفت: بخشی از پیام‌های این دیدار به سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد؛ این سیاست‌ها از ابتدای پیروزی و شکل‌گیری انقلاب مطرح بوده و با قدرت و قوت دنبال شده است.

وی افزود: این دیدارها نشان از این دارد که رهبر فرزانه انقلاب، خط اصلی و آرمانی انقلاب را از زمان پیروزی انقلاب و زعامت امام راحل تا به امروز به شکلی درست و منطقی و به عنوان امانت پیگیری و دنبال کرده‌اند؛ همچنین تأکیدی بر این مسئله است که این خط سیر از ابتدا تا به امروز ثابت مانده است.

قائم‌مقام جمعیت دفاع از فلسطین اظهار کرد: مهمترین اصول ایران اسلامی در سیاست خارجی از زمان پیروزی انقلاب حمایت از کشورهای مسلمانی است که مورد تعدی و تجاوز برای استیفای حقوق خودشان قرار گرفته‌اند؛ فلسطین در رأس این کشورها قرار داشته و ظلم و ستم بزرگی به این کشور شده است.

فرماندهان جبهه مقاومت گوش به فرمان رهبر انقلاب

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان یک ملت مسلمان از ابتدا تا به امروز بر این سیاست اصولی خود ایستاده و پافشاری کرده‌ایم و این دیدار را باید در همان چارچوب ارزیابی کرد که ما همچنان بر اصول انقلاب تاکید و پافشاری داریم.

شکیبایی گفت: در این دیدارها گزارشی از اقدامات جنبش‌های مقاومت فلسطینی و فعالیت‌های آن‌ها به رهبر حکیم انقلاب ارائه شد و معظم‌له به نکته‌های مهمی در این جلسه اشاره داشتند و رهنمودهایی ارائه فرمودند که تاکید ایشان بر دو نقطه درگیری غزه و کرانه باختری بیشتر بود.

وی تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر کرانه باختری از این منظر اهمیت داشت که کلید حل مسئله فلسطین در این کرانه استراتژیک نهفته است. موضوعات مقاومت در جنین و نقاط دیگر کرانه باختری که نشان می‌داد جمهوری اسلامی ایران به وعده‌ای که برای کمک به فلسطین در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس داده، پایبند است و به همین دلیل از زبان نفر اول کشورمان بر این مهم اصرار و تاکید شد.

کد خبر 668778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.