۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

وضعیت این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، هواپیمای رژیم صهیونیستی با دو موشک یک ساختمان مسکونی را در شهر و ادروگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری سرزمین‌های اشغالی، هدف قرار داد.

خبرگزاری سما فلسطین در این رابطه گزارش داد، هواپیمای رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی را در شهر جنین هدف موشک قرار داده است.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر جنین ادامه دارد و ستونی از دود از این شهر به آسمان برخاسته است.

شماری از رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند، نیروهای رژیم اشغالگر همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی از چند محور به جنین یورش بردند.

رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز سوم جولای، پس از گذشت هشت ساعت از آغاز تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی به جنین در کرانه باختری، اعلام کردند که بیش از یک‌هزار نظامی صهیونیست در این عملیات نظامی شرکت کرده‌اند.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

واکنش اسماعیل هنیه

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز به یورش اشغالگران علیه جنین واکنش نشان داد و گفت: ملت و مقاومت فلسطین می‌دانند تجاوز علیه جنین را چگونه پاسخ گوید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس عموم فلسطینیان ساکن کرانه باختری را به حمایت از جنین و دفاع از ساکنان آن برای خنثی کردن توطئه دشمن صهیونیستی علیه این شهر فراخواند.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

واحدهای نظامی اسرائیلی حاضر در یورش همه جانبه به غزه: یگان مستعربین، نیروی هوایی، یگان کماندوهای ضدگروگان، یگان مهندسی، یگان ویژه اوکتص (سگ‌های امداد و نجات)، یگان ویژه یهلوم (یگان عملیات ویژه و مهندسی رزمی نیروی زمینی)، یگان اطلاعات رزمی نیروی زمینی اسرائیل، یگان توپخانه‌ای نیروی زمینی، واحد ۶۹۹، تیم ویژه نجات و احیا، نیروهای شاباک و برخی از مدیران شهری.

حمله به جنین با چراغ سبز آمریکا انجام شد

شبکه عبری زبان کان به نقل از یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل آویو پیشتر واشنگتن را در جریان قصد و نیت خود برای حمله نظامی به جنین قرار داده بود.

وی افزود: دولت آمریکا در جریان برنامه ما برای حمله به جنین بود اما تنها زمان آن را نمی‌دانست.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز به شهر و اردوگاه جنین در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای مقاومت نیز با کارگذاشتن بمب‌های دستی در مسیر بولدوزر ارتش این رژیم در اردوگاه جنین، آن را منهدم کردند.

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی اوضاع امنیتی در اطراف نوار غزه برای صدور دستورات خاص خطاب به شهرک نشینان صهیونیست به دلیل ترس از حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین هستند.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

این حملات در حالی صورت گرفته که پیش‌تر مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از تصمیم این رژیم برای انجام عملیات در شمال کرانه باختری خبر داده بودند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد، نظامیان رژیم اشغالگر عملیات محدودی با نام «خانه و باغچه» را علیه شهر جنین و اردوگاه این شهر آغاز کردند.

منابع عبری نیز گزارش دادند، با آغاز عملیات نظامیان صهیونیست در جنین، سامانه ضد موشکی گنبد آهنین در مرز با غزه به حالت آماده باش درآمده است.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

همچنین شبکه کان رژیم غاصب اسرائیل به نقل از مقام‌های نظامی اعلام کرد، عملیات علیه جنین ممکن است برای ساعاتی تا یک روز کامل به طول بیانجامد و هدف از این عملیات منهدم کردن زیر ساخت‌های نظامی و دستگیری نیروهای مسلح فلسطینی است.

خبرگزاری شهاب فلسطین هم گزارش داد، نیروهای مقاومت فلسطین در شهر جنین و اردوگاه این شهر اعلام کردند که با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. نیروهای مقاومت فلسطین با پرتاب بسته‌های انفجاری به سمت خودروهای زرهی و شلیک گسترده به سمت آن‌ها در حال مقابله با تجاوز صهیونیست‌ها به جنین هستند.

در همین رابطه گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، دشمن با حملات هوایی خود به اردوگاه جنین و بمباران منازل شهروندان فکر کرده است می‌تواند عزم مجاهدان ما را در هم بشکند یا مقاومت در اردوگاه را تضعیف کند در حالی که توهمی بیش نیست. نتانیاهوی جنایتکار و فرماندهان ارتش او بدانند که ما برای این روز به خوبی آماده شده‌ایم و این گردان انواع عذاب برای شما و سربازانتان آماده کرده است.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

وزارت بهداشت فلسطین، در جریان حمله همه‌جانبه امروز رژیم صهیونیستی به جنین، تاکنون ۸ فلسطینی شهید و ۲۷ نفر مجروح شده‌اند و انتظار می‌رود که شمار قربانیان این تجاوز افزایش یابد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نیز اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۱۵ حمله هوایی علیه جنین صورت گرفته است و در ارتش رژیم صهیونیستی گفته می‌شود که عملیات علیه جنین، یک تا دو روز و شاید بیشتر ادامه خواهد یافت.

گروه مقاومت «کتیبه جنین» با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کوادکوپتر رژیم صهیونیستی بر فراز جنین خبر داد.

تصاویر منتشر شده از این تجاوز، بیانگر حجم ویرانی بی‌سابقه در اردوگاه جنین است، مقاومت فلسطین نیز همچنان در حال پایداری در مقابل اشغالگران است.

رئیس جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که میزان و حجم ویرانی که بولدوزرهای صهیونیست‌ها در جنین به بار آورده‌اند، زیاد است و به همین دلیل ما نتوانستیم به زخمی‌ها برسیم و رسیدگی کنیم.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

خبرگزاری الجزیره قطر هم به نقل از برخی منابع گزارش داد: مقاومت در نوار غزه در واکنش به تشدید تجاوزات و جنایات اشغالگران در اردوگاه جنین در کرانه باختری به طرف‌های بین المللی پیام داده که فوراً تجاوزات اشغالگران را متوقف کنند، در غیر این صورت، یک نبرد تمام عیار را علیه اشغالگران به راه خواهند انداخت.

به گفته این منبع، مقاومت در پیام خود تصریح کرده است که قادر است به شیوه و زمان مناسب پاسخ این تجاوزات را بدهد.

ساعاتی قبل نشست امنیتی یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتسی هالوی رئیس ستاد کل ارتش و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی با هدف ارزیابی اوضاع امنیتی در جنین برگزار شد.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

دنیل هگری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده این عملیات در شهر جنین متمرکز است اما امکان دارد به دیگر مناطق کرانه باختری نیز گسترش یابد.

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های فلسطینی نشان می‌دهد که نظامیان رژیم اسرائیل با یورش به خانه‌های صهیونیست‌ها، با تخریب بخشی از آن‌، در حال مستقر کردن تک تیراندازان خود هستند.

منابع عبری هدف اصلی عملیات گسترده امروز ارتش رژیم صهیونیستی در جنین را انهدام سکوهای موشکی مقاومت در این شهر عنوان کردند، امری که صهیونیست‌ها موفقیتی در آن نداشته‌اند.

۸ شهید و ۵۰ زخمی در حمله به جنین/ ناکامی در انهدام سکوهای موشکی

منابع عبری در این باره گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله امروز به جنین که از ساعت ۲ بامداد آغاز شده، همه مسیرهای منتهی به جنین را مسدود ساخته است.

منابع نظامی در اراضی اشغالی عنوان کردند که هدف اصلی این عملیات مصادره سلاح، کشف اماکن ساخت مواد منفجره و بمب و همچنین هدف قرار دادن مبارزان مقاومت و سکوهای موشکی آنها بوده است.

این منابع نظامی تصریح کردند که در این عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته هیچ سکوی موشکی مقاومت را کشف و یا منهدم سازد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در یورش بامداد امروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری، بیش از ۳۰ حمله هوایی با پهپاد و بالگرد انجام شده است.

کد خبر 671050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.