حزب‌الله: اهانت به کتاب خدا محکوم و مردود است

جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به هتک حرمت مساجد و قرآن توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، تاکید کرد اهانت به قرآن مردود و محکوم است.

به گزارش ایمنا، وبگاه «العهد»، حزب‌الله اعلام کرد: «هتک حرمت مساجد، سوزاندن قرآن کریم، یورش به خانه‌ها و از بین بردن محصولات کشاورزی توسط شهرک‌نشینان با حمایت کامل کابینه رژیم غاصب، یک اقدام جنایتکارانه خطرناک است که تمام ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی در آن زیر پا گذاشته شد و توهین به ادیان آسمانی و اهانت بزرگی به امت عربی و اسلامی بود.»

مقاومت لبنان تاکید کرد: «توهین به کتاب خدا محکوم و مردود است و بدترین شکل تروریسم و نژادپرستی به شمار می‌رود که اعتقادات مردم و عبادات آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

حزب‌الله در پایان از دولت‌های اسلامی و عربی و همچنین سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی خواست برای محکومیت این اقدام جنایتکارانه هر آنچه لازم است، انجام دهند و برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات تروریستی اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر روز چهارشنبه هفته جاری، به منطقه ترمسعیا (مرکز کرانه باختری) حمله کردند و خانه‌ها و خودروی فلسطینیان را تحت تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست به آتش کشیدند. به دنبال این اقدام یک فلسطینی به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

«حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز چهارشنبه، در واکنش به حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام دانست و خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای محافظت از اموال شهروندان فلسطینی و مقابله با شهرک‌نشینان شد.

الشیخ همچنین از دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل خواسته بود که کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم را وادار کند جلوی حملات شهرک‌نشینان را بگیرند.

منبع: فارس

کد خبر 669020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.