حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت؛ از جنین و غزه تا نابلس

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: فاصله جغرافیایی نوار غزه تا اماکن حیاتی اسرائیل و پایتخت سیاسی و اقتصادی آن ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر است، اما دورترین فاصله کرانه باختری (نابلس) تا مراکز حیاتی بین ۹ تا ۲۰ کیلومتر است و حتی با چند خمپاره هم می‌توان به این رژیم آسیب رساند.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حمله اسرائیل به اردوگاه جنین در شهر جنین فلسطین اشغالی، با این هدف صورت گرفته است که اسرائیلی‌ها بتوانند شکست‌های مفتضحانه قبلی خود را جبران کنند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها طی چند ماه گذشته دو بار به این منطقه حمله کردند و هدفشان سرکوب کامل گردان جنین بود که در یک‌سال‌ونیم اخیر شکل گرفته بود. صهیونیست‌ها این بار نیز با آتش وسیع وارد شهر جنین شدند تا بتواند اردوگاه را نابود کند.

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و کارشناس حوزه خاورمیانه ادامه داد: در این رابطه تهدیدی از ناحیه گردان جنین، متوجه اسرائیل و ساکنان این رژیم غاصب بود اما بعد از ۴۸ ساعت حمله زمینی و هوایی، همچنین تخریب خانه‌ها و اجبار به خروج از اردوگاه، تا آخرین لحظه جوانان غیور فلسطینی کمین می‌کردند و تجهیزات صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشیدند، تا اینکه آن‌ها را به عقب‌نشینی واداشتند.

حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت؛ از جنین و غزه تا نابلس

وی خاطرنشان کرد: شهر جنین در سال ۲۰۰۲ میلادی، کانون مبارزات مردم فلسطین علیه اسرائیلی‌ها بود و بیشتر شهدای فلسطینی از همین منطقه وارد مناطق حیاتی اسرائیل می‌شدند و عملیات‌های استشهادی انجام می‌دادند که در پاسخ به همین موارد، رژیم اسرائیل به اردوگاه حمله کرد.

به گفته شکیبایی، سال ۲۰۰۲ تصاویر بسیار وحشتناکی از اردوگاه جنین منتشر شد که نشان می‌داد اسرائیل اردوگاه را به‌طور کامل نابود کرده است، تنها به این خاطر که بتواند برای همیشه از تهدیدی که از ناحیه اردوگاه جنین متوجه این رژیم غاصب بود، رها شود.

وی ادامه داد: امروز بعد از دو دهه، بار دیگر اردوگاه جنین نقطه عطف مبارزات مردم فلسطین در کرانه باختری علیه اسرائیل و نقطه کانونی تهدید صهیونیست‌ها از سوی فلسطینی‌ها، علیه این رژیم جنایتکار و غاصب شده است.

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: اردوگاه جنین بعد از دو دهه، عامل دلگرمی برای فلسطینی‌ها شد و نشان داد نسل‌های جوان و نوجوان فلسطین پس از سال‌ها اشغالگری همچنان در صحنه هستند؛ همچنین نشان داد این رژیم از ناحیه کرانه باختری به شدت آسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در آن سال اسرائیل موفق شد اراده مقاومت را خاموش کند، اظهار کرد: این رژیم با وجود همه امکانات و تجهیزات نظامی، امروز پس از دو دهه نتوانست مانع اراده فلسطینی‌ها شود و کاری از پیش ببرد.

حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت؛ از جنین و غزه تا نابلس

شکیبایی با تاکید بر اینکه اراده جوانان و نسل چهارم و پنجم فلسطین برای استیفای حقوقشان از رهگذر مقاومت می‌گذرد، اظهار کرد: وحدت میدان‌ها یکی از مسائلی است که امروز با گذشت سال‌ها در سرزمین‌های اشغالی محقق شده و شاهد انسجام و اتحاد خوبی در کرانه باختری، نوار غزه، قدس و دیگر اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستیم.

به گفته وی، این وحدت که از جنگ سیف‌القدس میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حاکم شد، همچنان به کمک فلسطینی‌ها در رویداد جنین آمده است تا جایی که یک جوان در تل‌آویو عملیات استشهادی انجام داد و در واقع اسرائیل را متوجه خطر در داخل مرزها و بیخ گوش خود کرد.

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: در عملیات استشهادی که در آخرین روز حمله به جنین رخ داد، یک فلسطینی که در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ زندگی می‌کرد، اقدام به عملیات در خانه عنکبوت کرده است.

حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت؛ از جنین و غزه تا نابلس

حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت

وی ادامه داد: دیگر مناطق و ساکنان فلسطین اشغالی، متوجه شده‌اند که باید به کمک ساکنان نوار غزه و کرانه باختری بیایند. اگر مقاومت فلسطین در مواجهه با اسرائیل یک بال داشت، امروز بال دوم مقاومت هم در منطقه جنین، شکل گرفته است.

شکیبایی با تاکید بر اینکه کرانه باختری به لحاظ راهبردی اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند، همچنین تعداد افراد ماهر در مبارزه و جهاد، در این خطه بیشتر است.

حمله به اسرائیل با دو بال مقاومت؛ از جنین و غزه تا نابلس

جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار کرد: چنانچه این ظرفیت و عناصر خبره آن به خدمت به آرمان فلسطین درآید، برای تحقق آرمان فلسطین بسیار کمک‌کننده است. این موضوع به‌واسطه نزدیک‌تر بودن اراضی کرانه باختری نسبت به غزه به سرزمین‌های اشغالی، می‌تواند تأثیر بیشتری در مواجهه با این رژیم داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع یک تهدید جدی برای اسرائیل است، چرا که فاصله جغرافیایی نوار غزه تا اماکن حیاتی اسرائیل و پایتخت سیاسی و اقتصادی ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر است، اما دورترین فاصله کرانه باختری، نابلس تا مراکز حیاتی بین ۹ تا ۲۰ کیلومتر است و حتی با چند خمپاره هم می‌توان به این رژیم آسیب رساند.

کد خبر 672420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.