شمارش معکوس پایان اسرائیل آغاز شده است

دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نشانه‌های روشنی از آغاز مسلح شدن شهرهای کرانه باختری در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد و می‌توان گفت شمارش معکوس پایان رژیم غاصب اسرائیل آغاز شده است.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره بحران جدی این روزهای صهیونیست‌ها اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله اسرائیل که همه صهیونیست‌ها از جمله شهرک‌نشینان و مسئولان این رژیم جعلی را نگران کرده است، آغاز مسلح شدن شهرهای کرانه باختری است.

به گفته وی، نشانه‌های روشنی از مسلح شدن شهرهای کرانه باختری، وجود دارد و غزه نیز دارای سلاح‌هایی است که می‌تواند در صورت یورش رژیم صهیونیستی، به آن‌ها ضربات سنگینی وارد کند. همچنین تاکنون از سمت کرانه باختری، نمونه‌هایی از سلاح‌های شخصی، موشک‌های متعدد و بمب‌های کنار جاده‌ای پرتاب شده است که این موارد، به طور جدی افکار مقامات رژیم اسرائیل را مشغول کرده است.

دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: البته صهیونیست‌ها نگران اختلافات داخلی و مسائل مربوط به دولت نتانیاهو نیز هستند. این یک مسئله جدی است اما چیزی که همه آن‌ها را نگران می‌کند و بی‌سابقه است، مسلح شدن ساکنان کرانه باختری است.

وی اظهار کرد: چنانچه این اتفاق بیفتد، دو مسئله مهم رخ می‌دهد. نخست اینکه این اتفاق، تکرار مسئله غزه خواهد بود چرا که در غزه مردم به تدریج مقاومت را با سنگ و سلاح‌های ابتدایی آغاز کردند و بعد از آن رژیم صهیونیستی ناگزیر به خروج از غزه شد و این منطقه به صورت نیمه‌مستقل درآمد و امروز حدود ۲۰ سال است که رژیم صهیونیستی در غزه حضور ندارد.

قنادباشی ادامه داد: در همین راستا اگر شهرهای کرانه باختری نیز مسلح شوند، رژیم صهیونیستی وادار به ترک کرانه باختری می‌شود که مسئله مهمی است. دوم اینکه، اگر جریان غزه در کرانه باختری تکرار شود و رژیم صهیونیستی از آنجا خارج شود، به علت وسعت و جمعیت بیشتر کرانه باختری و نزدیک بودن به حساس‌ترین مراکز صهیونیست‌ها، حیات رژیم اشغالگر به‌طور جدی به خطر می‌افتد.

وی تصریح کرد: شهرهای نابلس و جنین موقعیت‌هایی دارند که اگر از موشک‌های کوتاه‌بردی که در غزه مستقر است، استفاده کنند، می‌توانند امکانات و تجهیزات مهم صهیونیست‌ها را که به بیت‌المقدس منتقل کرده‌اند، مورد هدف قرار دهند. در چنین شرایطی صهیونست‌ها دچار اختلافات جدی شده‌اند و یکدیگر را متهم می‌کنند.

دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل خاورمیانه، ادامه داد: در حال حاضر نتانیاهو فقط متهم به دزدی، شرارت و اختلاس نیست، بلکه مهم‌ترین اتهام او این است که دولت او خوب عمل نکرده و سبب اوضاع کنونی شده است. در واقع افراطیون صهیونیست اعتقاد دارند باید افراطی‌تر عمل کنند، اما اینکه با وجود تهدیدات جدی و مشکلات داخلی اساسی چه باید کرد، ذهنشان را درگیر کرده است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که هیچ‌گاه این اختلافات درون رژیم صهیونیستی نبوده است. به علت همین درگیری‌های داخلی، حتی بعضی از سلاح‌هایی که به دست نیروهای فلسطینی می‌افتد سلاح‌هایی است که خائنان داخل رژیم صهیونیستی به آن‌ها می‌فروشند. باید گفت که شمارش معکوس پایان اسرائیل با مسلح شدن کرانه باختری آغاز شده است و این مسائل، کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس را نیز به‌شدت نگران کرده است، چراکه اگر فلسطینی‌ها پیروز شوند، یک پیروزی بزرگ برای جهان اسلام خواهد بود.

کد خبر 675300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.