اینجا استفاده از تلفن همراه ممنوع است!

اولکو تامیو (Ulko-Tammio) یک مکان تفریحی عجیب‌‎وغریب در فنلاند است که خود را به‌عنوان نخستین جزیره «سم‌زدایی تلفن همراه» معرفی کرده است. بنابراین اولکو تامیو نخستین جزیره گردشگری بدون تلفن همراه جهان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فناوری بخشی از زندگی روزمره بشر است و بسیاری از مردم حتی در تعطیلات تلفن همراه یا سایر لوازم دیجیتالی خود را کنار نمی‌گذارند. برای بشر امروزی به‌اشتراک‌گذاری فعالیت‌های تعطیلات خود در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم‌تر از لذت بردن از لحظه است. به همین دلیل انسان همیشه تلفن خود را به همراه دارد و لحظه به لحظه خود را از طریق آن به اشتراک می‌گذارد.

روان‌شناسان این پدیده جدید را غیرطبیعی و مضر می‌دانند و باور دارند که سلامت روان را به چالش می‌کشد. آن‌ها معتقدند حتی یک دوری دیجیتال کوتاه‌مدت هم می‌تواند مفید باشد و با تأثیرگذاری گسترده، سلامت و تندرستی بشر را بهبود ببخشد و به تسکین علائم اضطراب و افسردگی کمک کند.

اینجا استفاده از تلفن همراه ممنوع است!

اولکو تامیو یک مقصد گردشگری جالب‌توجه برای قایق‌رانی و پیاده‌روی در فنلاند است که به‌عنوان مقصدی به دور از هرگونه صفحه‌نمایش شامل تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و انواع لوازم دیجیتالی معرفی می‌شود. این جزیره خالی از سکنه کوچک بخشی از مجمع‌الجزایری مشابه هم است که فاصله چندانی با مرز دریایی فنلاند و روسیه ندارد و به‌دلیل تشویق گردشگران به ممنوعیت استفاده از تلفن همراه مشهور شده است.

اولکو تامیو با مناظر چشم‌نواز، هوای پاک، نسیم دریا، طبیعت تماشایی و برج تماشای پرندگان، گردشگران را تشویق می‌کند در طول تعطیلات و اقامت در جزیره دستگاه‌های هوشمند خود را خاموش کنند و به‌طور واقعی از محیط و فضای طبیعی لذت ببرند. این امر به‌معنای دسترسی نداشتن جزیره به هیچ‌گونه اتصال اینترنت نیست، بلکه راهکاری هدفمند است که برنامه‌ریزان به‌منظور کاهش وابستگی بشر به دستگاه‌های دیجیتال و جدا شدن از تلفن‌های همراه حتی برای چند ساعت هم که شده آن را اتخاذ کرده‌اند تا بازدیدکنندگان تنها بر لذت بردن از طبیعت فضا تکیه کنند. البته آن‌ها مجبور به این اقدام نیستند و تنها به‌روشی دوستانه نسبت به این امر ترغیب می‌شوند.

اولکو تامیو باور دارد که برای خیره شدن به صفحه‌های نمایش دنیای دیگری در سطحی بسیار وسیع وجود دارد، بنابراین با ورود به طبیعت این جزیره بهتر است دنیای وحش و طبیعی را دنبال و رویکرد جدیدی را نسبت نقاط ناهموار و بکر تکرار نشدنی اتخاذ کرد. ورود به این جزیره فرصتی ایدئال برای به چالش کشیدن خود به‌منظور رها کردن تلفن‌ها حتی برای مدتی کوتاه است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که دید خود را روی چیزی فراتر از چند متر اطراف خود، متمرکز کنند.

اینجا استفاده از تلفن همراه ممنوع است!

کد خبر 668720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.