اروپا در حال ذوب شدن / گرمای امسال پاریسی‌ها را می‌کشد!

گزارش وضعیت آب و هوا نشان می‌دهد که اروپا سریع‌ترین قاره روی کره زمین است که در حال گرم شدن است و دمای آن حدود دو برابر میانگین جهانی از دهه ۱۹۸۰ افزایش پیدا کرده است. بر اساس تحقیقات، پاریس امسال در شرایط بحرانی خطر مرگ شهروندان بر اثر گرما قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی و دانشمندان اتحادیه اروپا تأیید کرد که تابستان سال گذشته اروپا گرم‌ترین تابستان خود را تجربه کرد که باعث مرگ هزاران نفر شد. گزارش وضعیت آب و هوا نشان می‌دهد که اروپا سریع‌ترین قاره روی کره زمین است که در حال گرم شدن است و دمای آن حدود دو برابر میانگین جهانی از دهه ۱۹۸۰ افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، موج گرما منجر به مرگ بیش از ۱۶ هزار نفر در سال گذشته در اروپا شد. دانشمندان نسبت به دمای بالای بی‌سابقه در سراسر جهان هشدار داده‌اند زیرا گرمایش بیش از حد ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با پدیده مشهور آب و هوایی «ال نینو» همراه است که هر دو تا هفت سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی نظیر سیلاب‌های ناگهانی، خشک‌سالی و قحطی در سراسر زمین می‌شود.

اروپا در حال ذوب شدن/ گرمای امسال پاریسی‌ها را می‌کشد!

دانشمندان می‌گویند دلیل اینکه اروپا سریع‌تر از سایر قاره‌ها گرم می‌شود به این واقعیت مربوط می‌شود که بخش بزرگی از این قاره در منطقه شمالگان و فراشمالگان _سریع‌ترین منطقه در حال گرم‌شدن روی زمین_ قرار دارد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد سال گذشته موج گرمای شدید دریایی در بخش‌هایی از مدیترانه، دریای بالتیک و دریای سیاه نیز مشاهده شد و ذوب یخچال‌های طبیعی بالاترین رکورد را از خود نشان داد.

خبر خوب برای انرژی اروپا اینکه، انرژی‌های تجدیدپذیر برای اولین بار در سال گذشته بیش از ۲۲.۳ درصد برق اتحادیه اروپا را نسبت به گازهای فسیلی آلاینده (۲۰ درصد) به خود اختصاص دادند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط مجله مشهور The Lancet Planetary Health انجام شده است، پاریس، پایتخت فرانسه، به‌ویژه در زمان موج‌های گرما در معرض خطر قرار گرفته است و به مرگبارترین شهر اروپا تبدیل شده است. به عبارت دیگر، تابستان امسال پاریسی‌ها با بیشترین خطر مرگ ناشی از گرما مواجه هستند. این مقاله بر اساس یک تجزیه و تحلیل جامع است که عوامل مختلفی مانند تفاوت‌های جغرافیایی و خطرات خاص سنی را که بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از دماهای شدید تأثیر می‌گذارد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

محققان وضعیت پاریس به دو عامل اصلی نسبت دادند که شامل استراتژی‌های ناکافی شهرنشینی و آسیب‌پذیری جمعیت آن به دلیل عوامل مختلف است.

اروپا در حال ذوب شدن/ گرمای امسال پاریسی‌ها را می‌کشد!

کد خبر 668310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.