یوگا خستگی ناشی از سرطان را بهبود می‌بخشد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یوگا به بهبود خستگی ناشی از بیماری سرطان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یوگا یک تمرین فیزیکی است که ریشه در فرهنگ هند دارد. هزاران سال است که از این ورزش به عنوان یک تمرین فیزیکی، معنوی و ذهنی استفاده می‌شود. یوگا شامل انواع حالت‌های فیزیکی، تمرین‌های تنفسی و مدیتیشن است که برای افراد مبتدی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده است، نشان می‌دهد که یوگا موجب کاهش فشار خون، کاهش استرس، افسردگی و اضطراب، بهبود تعادل، تسکین درد کمر و مفاصل و خواب بهتر می‌شود.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر یوگا بر خستگی ناشی از بیماری سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۷۳ فرد نجات‌یافته از سرطان را با میانگین سنی ۶۷ سال مورد ارزیابی قرار دادند. گروهی از این افراد در هفت جلسه یوگا شرکت کردند. افرادی که در جلسات یوگا شرکت کرده بودند، بهبود قابل‌توجهی در خستگی و کیفیت زندگی خود گزارش کردند.

در پژوهش دیگری محققان تأثیر یوگا بر التهاب بازماندگان سرطان را بررسی کردند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۵۰۲ فرد بازمانده از سرطان با میانگین سنی ۵۶ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. تعدادی از این افراد دو بار در هفته در جلسات یوگا ۷۵ دقیقه‌ای شرکت می‌کردند. این مطالعه چهار هفته طول کشید. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطوح نشانگرهای التهابی در میان افرادی که یوگا انجام داده بودند در مقایسه با گروه کنترل، به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر بود.

گاهی زمانی که سرطان بهبود پیدا می‌کند، باز هم افراد درگیر مشکلات سلامتی خاص هستند. این مشکلات شامل خستگی، مشکلات شناختی، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب می‌شود، همچنین بازماندگان سرطان، التهاب طولانی‌مدت ناشی از سرطان و درمان آن را نیز تجربه می‌کنند. این نوع التهاب ممکن است خطر بروز سرطان مجدد را افزایش دهد. محققان با انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که یوگا می‌تواند خستگی و التهاب ناشی از سرطان و روش‌های درمانی آن را کاهش دهد و به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند.

کد خبر 668056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.