سیاه‌نمایی افراطی از محلات شیراز زیبنده این شهر نیست

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سیاه‌نمایی افراطی از محلات اگرچه با نیت خیر و به منظور عمران و آبادی و بهداشت و درمان باشد، زیبنده این کلانشهر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز _یک‌شنبه‌بیست‌وهشتم‌خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: محلات قدیمی شهر، هویت شهر را می‌سازند و تحقیر آن، میل به زندگی و تعلق خاطر شهروندان را کاهش می‌دهد.

وی افزود: سیاه‌نمایی افراطی از محلات اگرچه با نیت خیر و به منظور عمران و آبادی و بهداشت و درمان باشد، زیبنده شهر شیراز نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گاهی مشاهده می‌شود محلات را به گونه‌ای پوشش خبری تیره و تار می‌دهند که میل و رغبت به ماندن در محلات کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت محلات بسیار گسترده است، نباید با هر نامی، ناامیدی برای زندگی در محلات را دامن زد. ایمان و امید را به محلات ببریم تا مردم طعم شیرین سعی و تلاش را برای احیا و دگرگونی احساس کنند، این کار نیاز به تحریف و تخریب و سیاه نمایی ندارد.

هاجری ادامه داد: در آستانه دهه امامت و ولایت (قربان تا غدیر) با درخواست کمیته محله و مسجد محوری، شهردار شیراز به ۱۱ منطقه شهرداری دستور داده است که در هر منطقه پنج جشن در محلات تابعه همراه با سرور و شادی و نشاط برگزار کنند، پنج جشن در ۵۵ محله می‌تواند فضای شهر را تلطیف و آرام بخش کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان‌کرد: سازمان پسماند شهرداری تهران اسفند ۱۴۰۱ با طرح «دارو، زباله نیست» طی دو هفته دو تن داروی دور ریز را جمع‌ آوری و در اختیار داروخانه‌ها و سازمان غذا و دارو قرارداد و چند تن داروی تاریخ مصرف گذشته را از بین برد.

وی اضافه کرد: لازم است این روش کار در شیراز نیز به عنوان قطب پزشکی، توسط سازمان پسماند، بخش غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیران تأمین سلامت و فرهنگ ساز عملیاتی شود و داروهای قابل استفاده در اختیار محرومان جامعه قرار گیرد.

هاجری اضافه کرد: قرار نیست هر منزلی یک داروخانه باشد و تمام نسخه پزشکی برای مردم، خانواده و محله تجویز شود، از سامانه شیراز مدد می‌توان در این راستا به بهترین وجه ممکن بهره برد.

کد خبر 667941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.